در بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مطرح شد؛

دفاع ایرانیان از هویت و عفت زن مسلمان

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز کشف حجاب در دوره پهلوی، این اقدام را توطئه استعمار برای نابودی باور‌های دینی دانست و تأکید کرد: ایرانیان با ایستادگی مقابل توطئه استعماری کشف حجاب از هویت و عفت زن مسلمان دفاع کردند.
کد خبر: ۴۳۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ - 07January 2021

کشف حجاب، توطئه اسعتمار در از بین بردن‌های باور‌های دینی بودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت ۱۷ دی، سالروز کشف حجاب در دوره پهلوی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

۱۷ دی ماه، یکی از روز‌های سخت و مصائب تلخ ملت ایران است؛ روزی که بزرگترین ظلم ممکن در حق زن مسلمان ایرانی روا گردید و او می‌بایست مثل همیشه مجاهدانه در عرصه مبارزه از هویت خویش در میدان حاضر باشد.

کشف حجاب رضاخانی به نام آزادی زنان! در واقع به اسارت کشیدن زن و محبوس کردن زنان با اصالت و محجبه ایرانی در خانه‌هایشان و هتک حرمت به جایگاه زنان بود، از این رو است که ۱۷ دی‌ماه در حافظه‌ی تاریخی ایرانیان یادآور ظلمی عظیم است که به بهانه پیشرفت به زن ایرانی تحمیل شد!

واقعیت این است که مردم ایران با داشتن باور‌های عمیق دینی و مذهبی مقابل این توطئه‌ی استعماری ایستادگی کردند و از هویت، فرهنگ و عفت زن مسلمان با حفظ حجاب دفاع کردند.

تاریخ بلند جمهوری اسلامی ایران گواه است که ما امروز میراث‌دار شخصیت‌های بزرگ مکتب مقاومت در برابر کشف حجاب رضاخانی هستیم. روز ۱۷ که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت‌برکاته) «یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت، همین مسئله‌ی ۱۷ دی است. کشف حجاب، از بین بردن آن حائل و فاصله‌ای که در اسلام میان دو جنس قرار داده شده است -که این برای سلامت زن و سلامت مرد است؛ برای سلامت جامعه است- تا همان بلائی که بر سر زن در جوامع غربی آمد، بر سر زن مسلمان ایرانی بیاورند».

هنوز تلاش‌ها و مجاهدت‌های آن زنان و مردان مجاهد، نقشه راهی مطمئن است تا بتوانیم از حجاب، این هویت بخش بی‌بدیل جامعه انسانی حراست کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها