فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

شهید سلیمانی خار چشم دشمنان ایران و اسلام بود

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: سردار سلیمانی بزرگ مردی بود که به مدت 40 سال علم دفاع از این انقلاب چه در روزهای جنگ و چه بعد از جنگ را در دفاع از اسلام انقلاب و رهبری بر عهده داشت و همواره یار مظلومان و خاری در چشم دشمنان این انقلاب بود‌.
کد خبر: ۴۳۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ - 07January 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان امروز در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی که با حضور «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهدای محور مقاومت، گفت: شرایط امروز به خاطر شیوع ویروس کرونا شرایط خوبی برای برگزاری مراسمات نیست؛ اما نمی‌شود از جایگاه رفیع این بزرگ‌مرد که پرچم دفاع از انقلاب، امام و رهبری را 40 سال در دست داشت، بگذریم.

وی افزود: شهید سلیمانی اقدامات برجسته‌ای از جمله نقش محوری ایشان در دوران مقدس و 40 سال دوران پربرکت مدیریتش در بخش جهادی داشته است.

به گفته فرمانده سپاه کردستان، شهید سلیمانی فردی شجاع، اعتقادی، ایمانی و باتدبیر بود، مدافع محرومین و مظلومین بود و محور مقاومت را تشکیل داد و شکست قطعی داعش با دست توانایی ایشان اتفاق افتاد.

وی عنوان کرد: امریکا خواست از شکستش در عراق و منطقه انتقام بگیرند و گرچه ایشان مظلومانه ترور شد اما شخصیت فراملی ایشان امروز به الگویی جهانی تبدیل شده است و حتی برخی‌ها در آمریکا هم از ایشان به عنوان بزرگ‌مرد و مجاهد یاد می‌کنند.

حسینی ادامه داد: امروز ما وظیفه داریم از نظام و رهبری دفاع کنیم دفاع از نظام همچنان که شهید سلیمانی و یار وفادارش شهید ابومهدی المهندس به آن عمل کردند باید از نظام دفاع کنیم.

وی بیان داشت: مدال افتخار ایستادگی و دفاع از ارزش‌های نظام بر گردن تمام ملت ایران خصوصا کردهای انقلابی و میهن‌دوست قرار دارد.

حسینی اضافه کرد: به برکت خون شهید سلیمانی یکی از برنامه‌های برجسته سپاه در کل کشور و به تبع آن در استان کردستان با ارتباط نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی، اجرای طرح شهید سلیمانی بود که خروجی بسیار خوبی داشته است.

فرمانده سپاه کردستان اضافه کرد: این طرح به صورت محله‌محور برگزار می‌شود و توانسته نقش مهمی در کنترل کرونا ویروس داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی 73 درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا و 57 درصدی بستری‌شدگان در استان کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: تعداد افراد شناسایی بیمار ابتلا به کرونا از 69 درصد کاهش یافته و از میانگین 232 نفر در روز به 72 نفر رسیده است.

به گفته فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در روز قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی 13 نفر در روز بود که با کاهش قابل توجهی به میانگین 4 نفر در روز رسیده که البته در برخی روزها اصلا مورد فوتی کرونایی در استان ثبت نمی‌شود.

این مسئول گفت: یک‌هزار و 345 تیم حمایتی مراقبتی رصد و پایش تشکیل شده است و یک‌هزار و 158 مورد تیم‌های پزشکی در قالب این طرح به خانه مردم رفته‌اند.

حسینی از توزیع 10 هزار بسته معیشتی در بین اقشار نیازمند در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و متذکر شد: توزیع 5 هزار ماسک، توزیع بیش از 150 بسته بهداشتی، انجام 36 هزار تست و... از جمله اقدامات انجام شده در قالب طرح شهید سلیمانی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار