جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش مطرح کرد؛

استفاده از هوش مصنوعی در پرواز پهپاد‌ها در رزمایش ارتش

الهامی گفت: انواع تاکتیک‌های پروازی با استفاده از هوش مصنوعی یکی از اهداف میدانی و عملی ما بود که برای اولین بار در ایران در رزمایش پهپادی ارتش انجام گرفت.
کد خبر: ۴۳۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ - 07January 2021

استفاده از هوش مصنوعی در پرواز پهپاد‌ها در رزمایش ارتشبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگویی با اشاره به تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش در کویر مرکزی ایران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها قبل تمرکز بسیار گسترده‌ای بر ارتقاء کیفیت و کاربرد پهپاد‌ها گذاشته بود، که به حمدالله به توان و قابلیت‌های بسیار بالایی در این خصوص رسیده‌ایم. ما در این تمرین تلاش کردیم ماحصل این چند سال پژوهش، تحقیق و تلاش را به میدان بیاوریم و این توانمندی را محک زده و ارزیابی کنیم.

وی دستاورد‌ها و تجارب به دست آمده در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش را بسیار قابل توجه و موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: ما موفق شدیم در اولویت اول تمرین مشترکی را میان نیرو‌های چهارگانه ارتش با هم افزایی و هدفمندی انجام دهیم و به موفقیت و هماهنگی خوبی در حوزه عملیات پهپادی دست بیابیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، ارزیابی میدانی قابلیت سلاح‌ها و تجهیزات تولید شده برای نیرو‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران را در این رزمایش یکی دیگر از اهداف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش در کویر سمنان دانست و گفت: سلاح‌ها و بمب‌هایی که برای پهپاد‌های ارتش طراحی و تهیه شده بود در این رزمایش مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت، که از آن جمله می‌توان به پهپاد‌های مسلح به انواع تیربار و موشک‌ها اشاره کرد و به حمدلله ما توانستیم موشک هوا به هوای آذرخش را با موفقیت تست کنیم همچنین موشک هوا به سطح الماس با دقت نقطه زنی بسیار بالا با نتیجه بسیار قابل توجه و خوبی در این تمرین به کار گرفته شد.

امیر الهامی ادامه داد: پهپاد انتحاری آرش که از مسافت بسیار دوری پرواز کرده و به منطقه تمرین رسیده بود توانست با دقت بسیار بالا به هدف تعیین شده اصابت و آن را منهدم کند این پهپاد برای اولین بار از یک کابین قابل حمل به پرواز در آمد و توانست به خوبی ماموریت خود را انجام داده و هدف مورد نظر را منهدم کند.

وی با اشاره به انواع پرنده‌های بدون سرنشین مورد استفاده در تمرین بزرگ پهپادی ارتش گفت: پهپاد‌های مراقبت و شناسایی، ضد رادار و همچنین پهپاد‌های جنگ الکترونیک و رهگیر هوایی از دیگر پهپاد‌هایی بودند که در این رزمایش و تمرین هوایی مورد استفاده قرار گرفتند. این پهپاد‌ها از جمله سلاح‌ها و تجهیزات جدیدی بود که در این رزمایش مورد ارزیابی و محک جدی قرار گرفتند، همچنین انواع تاکتیک‌ها مثل پرواز جمع با استفاده از هوش مصنوعی نیز یکی از اهداف میدانی و عملی ما بود که برای اولین بار در ایران در این تمرین مشترک به لطف پروردگار به خوبی و شایستگی انجام پذیرفت.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تمامی پهپادها، تجهیزات و مهمات استفاده شده در تمرین بزرگ پهپادی ارتش را تولید داخل دانست و گفت: همه این تولیدات و محصولات توسط فرزندان این ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تولید شده که تقدیم ملت شریف ایران می‌شود این دستاورد‌ها با اتکا به توان و تولید کاملاً بومی تولید شده‌اند و امروز در اختیار نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

امیر الهامی با اشاره به دستیابی ایران به توان پهپادی در شدید‌ترین تحریم‌های تسلیحاتی گفت: این محصولات در شرایط بسیار سخت تحریم و فشار همه جانبه به دست آمده و با این دستاورد ثابت کردیم، تحریم‌ها و فشار‌ها نمی‌تواند مانع پیشرفت ملت بزرگ ایران شود. خداوند در قرآن می‌فرماید، تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَ تُذِلُ مَنْ تَشَاءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَی کُلِ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ [هر کس را بخواهی، عزت می‌دهی؛ و هر که را بخواهی خوار می‌کنی. تمام خوبی‌ها به دست توست؛ تو بر هر چیزی قادری. آل عمران آیه ۲۶].

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار