مجلس اعلای اسلامی عراق: حکم بازداشت ترامپ شجاعانه و عادلانه بود

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق صدور حکم بازداشت رئیس‌جمهور آمریکا برای ترور فرماندهان شهید مقاومت از سوی دستگاه قضایی عراق را شجاعانه و عادلانه توصیف کرد.
کد خبر: ۴۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ - 07January 2021

مجلس اعلای اسلامی عراق: حکم بازداشت ترامپ شجاعانه و عادلانه بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق طی بیانیه‌ای در واکنش به صدور حکم جلب برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل ترور فرماندهان شهید مقاومت، این اقدام دستگاه قضایی عراق را شجاعانه و عادلانه توصیف کرد.

وی اعلام کرد: به دستگاه قضایی عراق برای اتخاذ تصمیم شجاعانه و صدور حکم بازداشت برای متهم «دونالد ترامپ» به دلیل جنایت تروریستی‌اش در ترور فرماندهان پیروزی، شهیدان «ابومهدی المهندس» و «قاسم سلیمانی» [فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران] و همرزمانشان تبریک می‌گوییم. همچنین از تلاش‌های رئیس و رهبران ائتلاف الفتح در این راستا و پافشاری و پیگیری آنها برای صدور حکم قضایی و پیگرد قانونی متهمان به این جنایت تقدیر می‌کنیم.

حمودی افزود: تصمیم دستگاه قضایی عراق به منزله پیروزی اراده میلیونی مردمی است که در سوم ژانویه جاری در بغداد تظاهرات کردند. خواستار پیگرد قانونی دولت ترامپ و بازخواست قاتلان و اجرای مصوبه پارلمان در پایان دادن به حضور نیروهای خارجی شدند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان از دستگاه قضایی عراق و مردم این کشور که به خون شهدا وفادارند و بر حاکمیت ملی کشور غیرت دارند، تقدیر و اعلام کرد که حاکمیت قانون تنها راه ما برای حفظ اقتدار ملی و ایجاد عراقی ایمن و باثبات است.

شورای عالی قضای عراق امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه تحقیق «الرصافه» عراق حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، صادر کرد.

بنا بر این گزارش، قاضی ویژه این دادگاه که مسئول بررسی و تحقیق درباره جنایت ترور ابومهدی المهندس و همراهانش بود، پس از تکمیل تدوین اظهارات شاکیان حقیقی از اعضای خانواده المهندس و نیز تکمیل تحقیقات اولیه، صبح امروز حکم بازداشت ترامپ را صادر کرد.

سوم ژانویه جاری، همزمان با سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر همرزمانشان خیل عظیمی از مردم عراق خود را به میدان التحریر بغداد رساندند تا در مراسم بزرگداشت این شهدا و تظاهرات علیه عاملان ترور این شهدا با شعار «شهادت و حاکمیت» و تاکید بر ضرورت اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق شرکت کنند. شعارهای «کلا کلا آمریکا»، «کلا، کلا اسراییل»، «کلا کلا آل سعود» و «الله اکبر، امریکا الشیطان الاکبر» از مهمترین شعارهای حاضران در میدان التحریر بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها