اقدامات شهید سلیمانی و المهندس ذهن صهیونیست‌ها را درگیر کرده بود

مشاور رئیس‌جمهور سوریه ضمن تمجید از اقدامات فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق تأکید کرد که اقدامات آنها ذهن صهیونیست‌ها را درگیر کرده بود.
کد خبر: ۴۳۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ - 07January 2021

اقدامات شهید سلیمانی و المهندس ذهن صهیونیست‌ها را درگیر کرده بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بثینه شعبان» مشاور رئیس‌ جمهور سوریه، امروز به مناسبت گذشت یک سال از شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس‌» معاون شهید رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه «المیادین»، مشاور رئیس‌جمهور سوریه گفت: «شهید سلیمانی مبارز آزادی بود و در راه انسانیت، برادرانش را به سمت عدالت هدایت می‌کرد. شهید راه همین بس که در طول حیاتش شناخته نشد و شما بدون وجود نورانی او تأثیرات اقدامات او را می‌بینید».

بثینه شعبان ادامه داد: «این فروتنی باعث پنهان ماندن اندیشه راهبردی شهید سلیمانی برای تقابل با [دشمنان] نشد؛ همان افرادی که می‌خواستند منطقه را از عناصر قدرت آن محروم کنند. انگیزه اقدام تروریستی علیه فرماندهان سلیمانی و المهندس برای از بین بردن آن چیزی بود که [شهید] سلیمانی برای مقاومت با اشغالگران در پِی آن بود».

شعبان افزود:‌ «اقدام شهیدان سلیمانی و المهندس در بافت روابط محور مقاومت، ذهن صهیونیست‌ها را درگیر کرده بود. دستاورد شهیدان سلیمانی و المهندس اندیشه‌ای راهبردی بود که استراتژی دشمن را تضعیف کرد. آنها کارهایی انجام دادند که عمق روش‌های خصمانه دولت آمریکا را نشانه گرفته بود».

مشاور رئیس‌جمهور سوریه در ادامه تأکید کرد: «شهید سلیمانی با دفاع از ایران، سوریه، لبنان، عراق و یمن یک مفهوم صادقانه از مقاومت علیه استعمارگران ایجاد کرد. شهادت سلیمانی و المهندس به مثابه فانوسی برای نسل‌های [آینده] است و درست همان چیزی است که دشمن از آن بیم دارد و دوستان خواهان آن هستند».

وی ادامه داد: «به آغوش کشیدن ارث شهید سلیمانی و ادامه راه مقاومت باعث می‌شود که روش شهید سلیمانی ادامه داشته باشد».

«جواد ترک آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم سخنرانی کرد و گفت:‌ «متجاوزان می‌خواستند مردم ایران شکست دهند؛ اما آنها خود شکست خوردند. شهادت سهپبد سلیمانی باعث شد که در شریان‌های محور مقاومت خونی دوباره جریان پیدا کند. موفقیت‌های ارتش سوریه از جوهره پیروزهای محور مقاومت است و ما تا زمان پیروزی کامل از آن حمایت خواهیم کرد».

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تمجید از موضع «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه گفت که تصمیمات او منطقه را پیامدهای نقشه‌های محور شر در امان نگه داشت.

ترک آبادی در پایان اظهاراتش گفت: «بر موضع حمایتی ایران از گروههای مقاومت تا زمان آزادسازی خاک [فلسطین] و بازگرداندن حقوق مردم آن تأکید می‌کنم».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها