کارکنان نیروی انتظامی به پویش «زندگی ببخشیم» پیوستند

رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا گفت: پیوستن به پویش «زندگی ببخشیم» که متولی آن فرزندان شهدا هستند را در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آغاز کردیم، تا همانند شهدایی که با ریخته شدن خون‌شان از این کشور پاسداری کردند، کارکنان خدوم ناجا نیز با اهدای خون خود به بیماران، در مسیر شهدا پای بگذارند.
کد خبر: ۴۳۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ - 09January 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «اهدای خون» اقدامی ایثارگرانه برای درمان بیماران است که انسان را یاد مجاهدت‌های شهدایی می‌اندازد که خون آن‌ها در راه دفاع از این مرز و بوم و اعتقادات ملت، بر زمین ریخته شد؛ هرچند کاری که شهدا کردند، با کاری که امروز ما با اهدای خون خود به بیماران می‌کنیم، قابل مقایسه نیست؛ چراکه آن‌ها از جان خود گذشتند و ما از یک کیسه از خون خود؛ اما همین هم کار کمی نیست؛ خصوصاً وقتی که به نیابت از شهدا باشد.

شیوع بیماری کرونا در کشورمان، موجب شد تا تعداد مراجعه‌کنندگان به سازمان انتقال خون کاهش پیدا کند؛ اما پس از اعلام مسئولان این سازمان مبنی بر کاهش ذخایر خونی کشور، بسیاری از مردم به مراکز انتقال خون شتافتند تا خون خود را اهدا کنند. در این راستا، فرزندان شهدا هم با تشکیل پویشی با عنوان «زندگی ببخشیم» هم خودشان به نیابت از پدر شهید خود، به صف اهداکنندگان خون پیوستند، هم این‌که دیگران را به اهدای خون به نیابت از یک شهید والامقام دعوت کردند.

بیشتر بخوانید:

* اهدای خون به نیابت از شهدا در پویش «زندگی ببخشیم»
* استقبال از پویش «زندگی ببخشیم»/ اهدای خون به نیابت از شهدا همچنان ادامه دارد

مدتی نگذشته بود که مشارکت در پویش «زندگی ببخشیم» بالا گرفت و اقشار و گروه‌های مختلف مردم، به‌صورت خودجوش و «آتش به اختیار» به این پویش پیوستند که در این راستا، روز پنج‌شنبه ۱۸ دی نیز همزمان با ایام نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یاران همراه وی، جمعی از مسئولان و پرسنل ناجا، با حضور در اداره‌کل انتقال خون استان تهران، ضمن اهدای خون خود به بیماران، به این پویش پیوستند.

نیروی انتظامی به پویش «زندگی ببخشیم» پیوست

سردار «یونس عبدی» رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا که با پیوستن به پویش «زندگی ببخشیم»، خون خود را به نیازمندان اهدا کرد، اظهار داشت: در این شرایط که کشور به ویروس «کرونا» گرفتار شده است، کادر درمانی و بیمارستان‌ها نیاز به خون بیشتری برای درمان بیماران دارند؛ بنابراین پیوستن به پویش «زندگی ببخشیم» که متولی آن فرزندان شهدا هستند را در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز آغاز کردیم، تا همانند شهدایی که با ریخته شدن خون‌شان، از این کشور پاسداری کردند، کارکنان خدوم و زحمتکش ناجا نیز در کنار زحماتی که برای امنیت کشور می‌کشند، با اهدای خون خود به بیماران، در مسیر شهدا پای بگذارند.

وی افزود: این‌روز‌ها فرصتی خوبی است تا به‌یاد همه شهدا، اعم از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، شهدای جبهه مقاومت و در رأس آن‌ها سیدالشهدای مقاومت، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ما هم بتوانیم سهم خود را برای حفظ جان بیمارانی که نیاز به تزریق خون دارند، دین خود را ادا کنیم.

سردار «عبدی» به فعالیت‌های هیئت «فرزندان شهدای اسلام» اشاره کرد و گفت: معاونت ایثارگران نیروی انتظامی ارتباط تنگاتنگی با این هیئت دارد؛ هیئتی که فرزندان شهدا در آن، در عرصه‌های مختلف، خصوصاً ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند؛ بنابراین ما هم به پویش «زندگی ببخشیم» که توسط هیئت «فرزندان شهدای اسلام» کلید خورده است، پیوسته‌ایم تا دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان یکی از خادمان شهدا و خادمان عرصه نظم و امنیت، تنها برای ظاهرسازی نیست؛ بلکه این اعتقادی است که ما و همه شهدا از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) گرفته‌ایم؛ همان‌گونه که ایشان از همه هستی خود گذشت تا اسلام را زنده نگه دارد و ریشه کاری که شهدا با ریختن خون خود کردند نیز به در راستای همان نهضت حسینی (ع) است؛ بنابراین اگر امروز شهدا در زندگی مادی به‌سر می‌بردند نیز همین رویه «اهدای خون» را ادامه می‌دادند؛ همان‌گونه که بسیاری از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس که به توفیق شهادت دست پیدا نکرده‌اند نیز، امروز با همان تفکر زندگی می‌کنند و اگر اتفاقی بیافتد، همانند همان دوران از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.

رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا، در پاسخ به این سوال که ثواب اهدای خون خود را به کدام شهید والامقام هدیه خواهد کرد؟ گفت: ما مدیون خون شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم و در تداوم آن شهدای عرصه نظم و امنیت که هرساله تعدادی از همکاران ما در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این راه جان خود را از دست می‌دهند و در رأس همه شهیدان، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، به نیت از این شهیدان آمده ام تا امروز خون خود را اهدا کنیم و در کنار آن کمک برای رفع نیازمندی‌هایی که در شرایط فعلی به وجود آمده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها