امام جمعه بندرعباس:

اجازه تحریف و مصادره حماسه بزرگ ۱۹ دی را به دشمنان نمی‎دهیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد عبادی‌زاده گفت: امروز یکی از مسائل مورد تأکید مقام معظم رهبری این است که نگذاریم حماسه بزرگ ۱۹ دی و رویدادهای مشابه در تاریخ انقلاب اسلامی دچار تحریف و مصادره دشمن شود.
کد خبر: ۴۳۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ - 08January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد عبادی‌زاده» امام جمعه بندرعباس امروز در نماز جمعه این هفته بندرعباس، اظهار داشت: انسان در هر فریضه‌ای ابتدا باید از خود شروع کند و امر به ‌معروف و نهی از منکر نیز از این قاعده مستثنا نیست. آیات کریمه قرآن و فرمایشات معصومین (ع) نیز ناظر به همین حقیقت است. 

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) به صورت مستمر و دائماً خانواده خود را به نماز فرمان می‌دادند و این نشان‌دهنده آن است که امر به‌ معروف و نهی از منکر این‌گونه نیست که با یک بار فرمان و تذکر دادن تمام شود. 

عبادی زاده ادامه داد: در سلسله مراتب سایر مردم تأکید به جوانان و نوجوانان می‌کنم، آن‌ها قلب‌های مستعد و دل‌های پذیرای حقیقت دارند. وقتی می‌خواهیم برای امر به ‌معروف و نهی از منکر سرا سایر مردم برویم باید این فریضه الهی را از جوانان و جوانان آغاز کنیم. اثرگذاری در این قشر بسیار بیشتر و آسان‌تر است. 

امام جمعه بندرعباس ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: هرچه از سردار سلیمانی بگوییم کم گفته‌ایم چراکه او یک فرد نبود بلکه تبدیل به یک مکتب، اسوه و الگو برای نسل جوان شد. شهید سلیمانی از دوران جوانی مبارزه را آغاز کرد و تا آخرین روزهای حیات دست از جهاد برنداشت.

عبادی‌زاده ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: علامه مصباح از شخصیت‌هایی است که در زمان حیاتش آن‌طور که باید شناخته نشد، برخی شخصیت‌ها از زمان خود جلوتر هستند و علامه مصباح یزدی این‌گونه بود. توپخانه دشمن علیه این عالم فرزانه شروع به بمباران تخریب کرد اما این نوید را می‌دهم که آثار گران‌سنگ این عالم فرزانه چنان در آینده عرصه‌های علم و دانش و معرفت دینی را در می‌نوردد که شاهد ظهور و بروز یک علامه مطهری دیگر خواهیم بود. آثار شهید مطهری و علامه مصباح دو بالی هستند که می‌توانند راهگشا و راهنمای نسل جوان برای فهم معارف دینی باشد.

وی اضافه کرد: امروز ۱۹ دی‌، سالروز حماسه بزرگ مردم قم در سال ۵۶ است که بعد از آن قیام شاهد شتابی در انقلاب اسلامی بودیم. زنجیره مبارزه آغاز شد و طولی نکشید که در بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. امروز یکی از مسائلی مورد تأکید مقام معظم رهبری این است که نگذاریم حماسه بزرگ ۱۹ دی و رویدادهای مشابه در تاریخ انقلاب اسلامی دچار تحریف و مصادره دشمن شوند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: در هفته گذشته سفری به بخش توکهور و هشتبندی از توابع شهرستان میناب داشتم، مردم این بخش دل‌نگران مسئله راه خود هستند که از راه‌های خطرناک و مرگبار استان است. مردم عزیز این بخش با مشکل آب و مشکلات بسیاری در حوزه کشاورزی نیز مواجه هستند که باید هرچه سریع‌تر توسط مسئولین پیگیری و رفع شوند. در بازدیدی از کشتی‌سازی هرمزگان داشتم نیز هنر ما می‌توانیم را در عرصه تولی کشتی‌های اقیانوس‌پیما، تعمیرات و بخش‌های مختلف کارهای ارزشمندی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم دستگاه‌های اجرایی با این بخش همکاری کنند، سفارش تعمیرات کشتی‌های خود را به شرکت‌های خارجی نسپرده و به توان جوانان این سرزمین اعتماد کنند تا صنعت پررونق‌تری را در آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار