پدر سردار شهید «خلیل جلالی نوبری» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرزندم اعتقاد راسخی به هدفش داشت

حجت‌الاسلام «جلیل جلالی نوبری» گفت: فرزند شهیدم پسرم اعتقاد راسخی به هدفش داشت، به نماز شب و راز و نیاز با پروردگارش اهمیت می‌داد.
کد خبر: ۴۳۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ - 09January 2021

حجت‌الاسلام والمسلمین «جلیل جلالی نوبری»، پدر سردار شهید «خلیل جلالی نوبری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: خلیل سه یا چهار ساله بود که فلج شد. خلیل را داخل تشتی گذاشته و به جمع عزاداران امام حسین (ع) بردیم تا دعایش کنند. پس از اتمام مراسم به خانه بازگشتیم که پسرم به خواب رفت.

وی افزود: خلیل از رخت‌خوابش بلند شد و یک دستش را به دیوار تکیه داد و راه رفت. با مشاهده این کرم پروردگار خوشحال شدیم. خلیل در وصیت‌نامه‌اش هم به این موضوع اشاره کرده است.

حجت‌الاسلام جلالی نوبری با بیان اینکه خلیل نوحه‌خوانی می‌کرد، یادآور شد: پسرم اعتقاد راسخی به هدفش داشت، به نماز شب و راز و نیاز با پروردگارش اهمیت می‌داد. او در عملیات‌های مختلف حضور داشت و طی عملیات بدر در غرب دجله به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر پسرم پس از 11 سال به وطن بازگشت، گفت: این چند سال برای من و مادرش خیلی سخت گذشت. شبی در خواب دیدم که خلیل از من درخواست می‌کند تا به مزارش بروم که در خواب قبری را در وادی رحمت نشانم داد.

پدر سردار شهید خلیل جلالی نوبری ادامه داد: صبح آن روز به سراغ قبری رفتم که خلیل در خواب نشانم داده بود. با سنگ قبری مواجه شدم که هیچ اسمی روی آن نوشته نشده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مادرش سال‌ها در کنار آن مزار آرام می‌گرفت تا اینکه در سال 1374 پیکر خلیل به وطن بازگشت که او را در قطعه‌ی بالا به خاک سپردیم و اینک خلیل دو قبر در وادی رحمت تبریز دارد. 

گفتنی است؛ سردار شهید «خلیل جلالی نوبری» 13 دی‌ماه 1342 در تبریز متولد شده و در تاریخ 25 اسفندماه 1363 در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

گفت‌وگو از اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها