فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش خبر داد؛

برگزاری رزمایش روی نقشه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

امیر ولیوند از برگزاری رزمایش روی نقشه این دانشگاه به منظور نیل به اهداف آموزشی و ارائه یک الگوی آموزش عینی به دانشجویان به مدت پنج روز در دافوس ارتش خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ - 10January 2021

برگزاری رزمایش روی نقشه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این ارتباط اظهار داشت: رزمایش روی نقشه کلاسیک یکی از انواع تمرینات تاکتیکی به منظور ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه است که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح‌ها و صدور دستورات نظامی توسط دانشجویان به عنوان فرمانده یا افسر ستاد می‌باشد.

وی افزود: از اهداف برگزاری رزمایش روی نقشه مشترک کلاسیک، ارتقاء سطح آموزش دانشجویان دافوس، آشنایی دانشجویان با طرح ریزی و اجرای عملیات در محیط کلاسیک و با اقدامات فرمانده و ستاد در مراحل مختلف عملیات، آشنا نمودن دانشجویان با نحوه تعامل و همکاری با سایر رسته‌ها و ارزیابی توانایی آنان در ایفای نقش در مسئولیت‌های واگذاری، تقویت حس اعتماد به نفس دانشجویان و همچنین کاربرد اصول تاکتیکی و ستادی با اجرای کار عملی توسط آنان در نقش فرمانده در یک کار مشترک است به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی وضعیت‌های ایجاد شده را تمرین نمایند.

سرتیپ ولیوند تصریح کرد: رزمایش روی نقشه، حقیقی‌ترین طریقه نمایش آشنایی با رزم را برای دانشجویان دافوس به وجود می‌آورد و در ایجاد جنبه حقیقی عملیات نظامی واتخاذ تصمیم برای افسران بسیار مناسب بوده و زمینه ارتقاء آن‌ها در به کارگیری روش‌های جدید نبرد به صورت مشترک و همزمان با سایر نیرو‌ها را فراهم می‌سازد.

وی افزود: بخشی از وظایف ارتش در قانون اساسی حفظ حدود و ثغور جمهوری اسلامی ایران است که انجام این بخش از وظایف خود نیازمند تربیت دانشجویان و آموزش مهارت‌های علمی و عملی به آن‌ها است تا بتواند به شایستگی‌هایی که یک افسر فرماندهی و ستاد نیاز دارد دست پیدا کنند.

فرمانده دافوس ارتش تاکید کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران ازنظر موقعیت بری، بحری و گذرگاهی جایگاه ویژه‌ای در منطقه وجهان دارد و ارتش جمهوری اسلامی ایران بمنظور انجام ماموریت خود در این سه موقعیت، نیازمند تربیت افسران زبده است تا بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

ولیوند درپایان گفت: رویکرد دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این رزمایش آن است که به صورت مشترک تمامی دانشجویان در نیرو‌های چهارگانه ارتش را برای دفاع از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی و فضای سایبری و الکترومغناطیسی کشور با آموزش مهارت‌ها و توانایی‌های علمی و عملی تربیت نماید تا دانشجویان آمادگی کافی را باتوجه به تهدیدات مختلفی که در منطقه وجود دارد کسب نمایند.

در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش علاوه بر این رزمایش، انواع مختلفی از رزمایش‌ها از جمله رزمایش آبخاکی و ناهمتراز نیز برای آموزش مهارت‌های رزمی و دفاعی دانشجویان طرح ریزی واجرا می‌شود.

در حاشیه این رزمایش دو تن از پیشکسوتان دفاع مقدس امیر سرتیپ دوم نصرت الله معین وزیری و امیر سرتیپ دوم مسعود بختیاری نیز حضور داشتند و دانشجویان از نظرات و تجربیات این اساتید پیشکسوت در اجرای هرچه بهتر این رزمایش مشترک کلاسیک بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار