عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

ماموریت جشنواره ابوذر تداوم راه شهید سلیمانی در عرصه رسانه است

ابراهیم رضایی گفت: ماموریت جشنواره ابوذر تداوم راه شهید سلیمانی در عرصه رسانه است و باید در کنار رعایت اخلاق رسانه، تفکر شهید سلیمانی با همان جدیت و عقلانیت وارد عرصه رسانه شود.
کد خبر: ۴۳۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ - 10January 2021

خبرنگاران، افسران جنگ نرم در جنگ عظیم فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «ابراهیم رضایی» عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر اظهار داشت: ماموریت جشنواره ابوذر تداوم راه شهید سلیمانی در عرصه رسانه است.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بکارگیری تدبیر و شجاعت در کار رسانه، تصریح کرد: باید در کنار رعایت اخلاق رسانه، تفکر شهید سلیمانی با همان جدیت و عقلانیت وارد عرصه رسانه شود.

وی با تاکید بر اینکه کلیه فعالان رسانه باید در همه آثارشان تفکر سردار سلیمانی را الگو قرار دهند خاطرنشان کرد: امروزه مهمترین نگرانی کشور، سرمایه گذاری دشمنان در جبهه فرهنگی مقابله با جمهوری اسلامی است و خبرنگاران در این مسیر وظیفه خطیری برعهده دارند.

«ابراهیم رضایی» با بیان اینکه خبرنگاران باید وقایع را آنگونه که هست روایت کنند تاکید کرد: امروز ارزشمندترین کالا اطلاعات است اما گرانترین کالا خبر است.

وی افزود: خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم در جنگ عظیم فرهنگی با دشمن باید لایه ها و ابزار آن را شناسایی کرده و ارزش و اهمیت کار خود را بشناسند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حماسه 9 دی مدیون پیشتازی گیلانی ها در هشت دی سال 88 است، متذکر شد: هرزمان اسم گیلان می آید یاد حماسه هشت دی سال 88 گیلان می افتم و تصاویر پیشگامی مردم گیلان در ذهنم همیشه ماندگار است و معتقدم هشت دی به گردن 9 دی حق دارد.

وی با بیان اینکه دو تفکر حوادث سال های اخیر را در کشور رقم زده اند، خاطرنشان کرد: یک تفکر، اندیشه ای است که ریشه حل مشکلات کشور را در خارج از کشور و در مذاکره و امتیاز دادن به خارجی ها دانسته و اعتقاد چندانی به متخصصان و جوانان نداشته و منکر توان داخلی است.

رضایی اظهار داشت: تفکر دوم اندیشه انقلاب اسلامی، امام راحل (ره)، رهبر انقلاب و شهداست که معتقد است این ملت می توانند مشکلاتشان را حل کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای تفکر انقلابی در پیروزی انقلاب اسلامی، درخشش در دفاع مقدس و همچنین پیشرفت های چشمگیر علمی و اقتصادی با استفاده از توان داخلی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون هرزمان کشور به این تفکر اعتماد شد پیشرفت داشتیم همانگونه که ساخت مدرن ترین موشک ها، پیشرفت های علمی و اقتصادی و ساخت پالایشگاه ها در بدترین زمانی که بیشترین تحریم وجود داشت توسط همین تفکر ساخته شد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ادامه راه شهید سلیمانی ها متذکر شد: مدیران این تفکر امام و رهبری بودند و علمدار آن سردار سلیمانی است و اعتقاد دارم تفکری که داعش را نابود کرد می تواند فقر، طلاق، بیکاری و محرومیت را در کشور از بین ببرد.

«سیدحجت مهدوی» معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی هم در اختتامیه  این جشنواره  اظهار داشت: از آغاز انقلاب اسلامی رسانه ها در خصوص اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و جریان سازی نقش بسیار مهمی داشتند و در دفاع مقدس و دفاع از حریم ولایت هم به عنوان یکی از ابزار های مهم تاثیر گذار بودند.

معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا وضعیت صنفی و اشتغال رسانه های استان وضعیت بهتری به خود بگیرد و در این امر همه باید پای کار باشند چون رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی وظیفه سنگینی را به عهده دارد.

وی افزود: فرق ما با همه رسانه های دنیا در صداقت و درایت و مسوولیت های انسانی است و رسانه های جمعی با تبیین نقش مناطق آزاد و به خصوص منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از مهم‌ترین بنگاه های اقتصادی کشور در جنگ اقتصادی کمک حال کشور خواهند بود.

«مهدی پارسا» رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار داشت: ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر با معرفی 44 اثر برگزیده به کار خود پایان داد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه هزار و 386 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود تصریح کرد: تولیدات خبری نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه در این جشنواره از نفرات اول تا سوم بخش‌های خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه تجلیل شد افزود: همچنین از پیشکسوتان رسانه، خانواده های شهدا و صدا و سیمای مرکز گیلان برای برپایی یادواره های تلویزیونی شهدا قدردانی شد.

همچنین نمایشگاه جانبی آثار برگزیده جشنواره ابوذر با نمایش آثار برتر هر یک از بخش‌های جشنواره در حاشیه سالن اجتماعات منطقه آزاد انزلی برپا شد.

انتهای پیام/  ‌

نظر شما
پربیننده ها