چهل‌سالگی سرو/ شهید «علی‌اکبر سلیمی خورشیدی»؛

کسانی که با روحانیت متعهد مخالفت می‌کنند ضد انقلاب و ضد اسلام هستند

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «علی‌اکبر سلیمی خورشیدی» آمده است: کسانی که با روحانیت متعهد به هر نحوی که با آنها مخالفت می‌کنند آنها ضد انقلاب و ضد اسلام هستند، و به قول امام مخالفت با امام و اسلام است.
کد خبر: ۴۳۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ - 10January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «علی‌اکبر سلیمی خورشیدی» زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

در سال ۱۳۴۲ قدم به کاشانه «مرادعلی و بی‌بی‌زهرا» نهاد. مرادعلی، از سر علاقه به برادر خویش، نام نورسیده‌اش را «علی‌اکبر» گذاشت.

کودکی علی‌اکبر در کانون گرم و باصفای خانواده و همهمه بازی‌های کودکانه خواهران و برادرانش، در روستای «خورشیدکلا» گذشت. پیشه پدر، کشاورزی بود و از این طریق، امرار معاش می‌کرد.

علی‌اکبر، تحصیلاتش را تا مقطع راهنمایی ادامه داد. در طی این مدت، با توجه به کمبود امکانات رفاهی و عدم وضع مالی مناسب، هرگز در درسش خللی رخ نداد.

روایت مادر شهید:

«بی‌بی زهرا» می‌گوید: «وضع مالی‌مان زیاد خوب نبود. من می‌بایست برای چند فرزند، رخت و لباس و لوازم مدرسه می‌خریدم. برای تهیه کفش آن‌ها به مشکل برخورده بودم. از کسی مبلغ صد تومان گرفتم تا دل بچه‌های کوچکم را شاد کنم و بتوانند لااقل سواد خواندن و نوشتن را بیاموزند.»

علی‌اکبر علاوه بر درس خواندن، به پدر و مادرش در کار کشاورزی و امور خانه کمک می‌کرد. در اوقات فراغتش نیز، با دوستان به ورزش می‌پرداخت.

تواضع و خوش‌خلقی، از جمله خصیصه‌های رفتاری علی‌اکبر بود. از این‌رو، نزد همگان جایگاه خاصی داشت. رفتارش با والدین نیز، در نهایت ادب و احترام بود و همواره گوش به فرمان آنان.

در بیان تقیدات دینی او، همین بس که در ادای فرائض واجب، اهتمامی خاص داشت و در عمل به فرامین الهی، کوشا بود. علاوه بر آن، با تدبر در آیات قرآن و الگوپذیری از سیره اهل بیت (ع)، سعی در کسب کمال معنوی و انسانی داشت.

نوجوانی بیش نبود که به شوق بهره‌مندی از معارف انسان‌ساز اخلاقی، همراه پدر، پای منبر خطیبان می‌نشست و در مراسم مذهبی و عزاداری سیدالشهدا حضور پیدا می‌کرد. او همچنین در محافل انس با قرآن و آموزش تعالیم و مفاهیم قرآنی نیز، فعالیت داشت.

با صدای ناقوس انقلاب در سال ۱۳۵۷ و شکل‌گیری مبارزات انقلابی به‌وسیله نیرو‌های حزب‌اللهی، او نیز به صفوف انقلابیون در تظاهرات و حرکت‌های مردمی پیوست. از این‌رو، از روستا به گرگان می‌رفت و در راهپیمائی‌های علیه رژیم شرکت می‌کرد.

آشنایی او با اهداف و افکار انقلابی امام‌خمینی سبب شد که همگام با آغازین روز‌های جنگ تحمیلی، به ندای پیر جماران لبیک بگوید و جهت حفظ وطن، راهی میدان نبرد با دشمن شود.

او که معتقد بود، جبهه بهترین فرصت برای ادای دین به انقلاب است، در کسوت تک‌تیرانداز، در عملیات رمضان حضور یافت. سپس، با پوشیدن جامه پاسداری در سال ۱۳۶۲، در سمت سکاندار، راهی عملیات بدر شد و بیش از پیش، به حراست از کیان کشور پرداخت.

مدتی بعد، با «توران سلیمی خورشیدی» پیمان ازدواج بست؛ که ثمره‌اش «زینب و کوثر» شد.

علی‌اکبر در مدت حضورش در جبهه، خدمات شایانی از خود ارائه کرد؛ از جمله: مسئولیت یگان دریائی لشکر ۵ نصر قرارگاه خاتم، از سال ۶۳ تا ۶۴ که از طرف پایگاه بسیج بندرگز بوده است؛ و سرانجام، او در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۶۵ در دل عملیات کربلای ۵ و در خاک پاک «شلمچه»، به خیل یاران شهیدش پیوست و پیکر پاکش بعد از تشییع باشکوهی، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

کسانی که با روحانیت متعهد مخالفت می‌کنند ضد انقلاب و ضد اسلام هستند

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم و الحمدلله رب العالمین

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَىٰ تِجَارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ. تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

ای اهل ایمان آیا شما را به تجارتی سودمند که از عذاب دردناک آخرت نجات بخشید دلالت کنم، آن تجارت نیست که به خدا و رسول ایمان آورده، و به مال و جان در راه خدا جهاد کنید. این کار از هر تجارتی اگر بیشتر باشد برای شما بهتر است، این تجارت بین عبد و مولاست. خریدار حق تعالی و فروشنده عبد است. خداوند آمرزش بهشت جنات عدن را در برابر جان و مال شما را می خرد.

با نام یاد خدا و با یاد اولیاء و انبیایش و با سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و با سلام بر حافظان انقلابش رزمندگان دلیر اسلام و سلام بر شهدای انقلاب اسلامی مخصوصا شهدای جنگ تحمیلی عراق و ایران. و با سلام بر ملت شریف ایران که تا به حال به مردم جهان اثبات کردند که وقتی یک ملت بخواهد یک رژیم جبار را سرنگون کند و یک رژیم اسلامی را بیاورد بر روی کار قوانین اسلام را بپا کنند و به قول امام این امتی که ایران امروز دارد و از خودش این قدر فداکاری نشان می‌دهد و با جان و مال خویش جهاد می‌کند همه توطئه را خنثی می‌کنند مثل این امت در زمان رسول اکرم (ص) نبوده پس ما باید از این امت اسلامی فداکار تشکر کنیم، و برای آنها پیروزی بخواهیم می‌بینیم دشمنان از هر طرف سعی می‌کنند که انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کنند و در صورتی که تمام مردم و قوای مسلح در خواب بودند آمریکا توسط هواپیماهایش به طبس حمله می‌کند، و به خیال خودش که بتواند انقلاب اسلامی را شکست دهد، و ما می‌دانیم که خدا، یار و یاور و پشتیبان ماست به وسیله شنی خدا می‌فرستد هواپیماها سرنگون می‌شوند و این توطئه به یاری خدا خنثی می‌شود و آنها نمی‌دانستند که ما یک خدای کریم و رحیم داریم، چون آنها معتقد به خدا نیستند و اعتقاد به روز قیامت و محشر ندارند.

از زمان پیروزی انقلاب دشمنان اسلام و انقلاب روز به روز توطئه می‌کنند، و این توطئه همه به یاری خداوند و امت اسلامی خنثی می‌شود. ابرقدرتها دیدند که با این قدرتها انقلاب اسلامی را شکست دهند. آمریکا رژیم بعثی عراق را تحریک کرد و گفت باید شما به ایران اسلامی حمله کنید و در عرض سه روز ایران را بگیرید، و این انقلاب اسلامی را شکست دهید، و رژیم صهیونیستی حزب بعثی عراق به این فکر که قوای مسلح ایران ضعیف است و یک نیروهایی دارد که تازه روی کار آمدند و تخصص ندارند مثل سپاه که به سلاح سنگین مجهز نیست و از مسائل نظامی چیزی نمی‌داند بلکه آمریکا و صدام این چیزها را به فکر خود فرو برده بودند، و به خیال اینکه سه روزه ایران اسلامی را فتح می‌کنند و آنها یک چیز را نفهمیده بودند که آن شهادت طلبی مردم و نیروهای لشکر اسلام و ایمان بچه‌ها بود.

بعد از اینکه رژیم عفلقی عراق به ایران اسلامی حمله کرد و بعد از اینکه چند شهر ما را گرفت دید نمی‌توان در مقابل نیروهای اسلام قرار بگیرد و ما می‌بینیم که روز به روز با قوای اسلام به حمله لشگر کفر آنها را مجال نمی‌دهد، و آنها را از میهن اسلام بیرون کردند و می‌روند تا کربلای حسینی را فتح کنند، و همه را به زیارت سرور شهیدان بروند. ان‌شاءالله اولین جمهوری اسلامی در عراق استقرار و باید و بعد از استقرار قدس عزیز را از چنگال امپریالیسم و صهیونیسم آزاد کنند، و به امامت امام خمینی در قدس نماز بخوانند، و بر رهبری امام خمینی این انقلاب الهی را تا ظهور امام مهدی روحی فدا ان‌شاءالله بدست توانای آخرین امام حکومت واحد و جهانی بر پایه اسلام تشکیل شود، و عدالت در سراسر جهان جاری شود و در نهایت بشر به اخلاق خدائی متخلق بشود.

ان‌شاء الله راهی را که من به آن عشق ورزیده و از روی شناخت حقانیت و با دید باز این راه انتخاب کرده راه شهادت است، و تا مرز شهادت به پیش می‌روم و از خدا می‌خواهم که این سعادت را نصیب من بگرداند و همه ما را هدایت کند ان‌شاء الله.

برادران و خواهران حزب الله توجه داشته باشید کسانی که با روحانیت متعهد بر هر نحوی که با آنها مخالفت می‌کنند آنها ضد انقلاب و ضد اسلام هستند، و به قول امام مخالفت با امام و اسلام است.

امام را تنها نگذارید، و همیشه از انقلاب اسلامی دفاع کنید و پیرو خط امام امت باشید، و حرف امام را با دل و جان قبول کنید که، حرف امام همان حرف رسول اکرم (ص) است. و همیشه جبهه‌ها گرم نگه دارید و در سر نمازها برای امام و پیروزی نهائی و رزمندگان دعا کنید.

والسلام

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار