یادداشت/ سیدقاسم جاسمی

ضرورت تلاش همه‌جانبه برای رفع تحریم‌ها با تکیه بر ظرفیت داخلی

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حضور منطقه‎ای، ثبات‌آور و افزایش قدرت دفاعی و موشکی کشورمان، باید فارغ از هرگونه توجه به بیگانگان، برای ارتقای جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها با اتکا به ظرفیت‌های داخلی تلاش کنیم.
کد خبر: ۴۳۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۵ - 12January 2021

قدم در مسیر رفع تحریم‌ها ضرورت استگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ «سیدقاسم جاسمی» دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم شورای اسلامی؛ تحریم‌هایی که آمریکا در این چند سال اخیر علیه کشورمان اعمال کرده، خلاف توافقاتی بوده که در برجام صورت گرفته و همین مسئله مهم، باعث شده تل مردم فشارهای اقتصادی را متحمل شوند؛ وقتی که طرف‌های مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده‌اند، دیگر برجامی وجود ندارد.

در برجام هیچ خساراتی متوجه غرب نشده است؛ این توافق در حالی به صورت یکطرفه صورت گرفت که ما به تمام تعهدات خود عمل کرده‌ایم، اما آنها هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده‌ند؛ بنابراین باید بپذیریم که تعامل با غرب هیچ منفعتی برای ملت و کشورمان ندارد.

قطعا در شرایط فعلی اگر آمریکایی‌ها بخواهند به برجام بازگردند به دنبال امتیازات دیگری هستند و بدون امتیازگیری وارد توافق نمی‌شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهند به برجام بازگردند باید همه تحریم‌ها برداشته شود و همچنین جبران خسارات کنند.

آمریکایی‌ها به دنبال حل مشکل نیستند، بلکه به دنبال مشکل‌آفرینی هستند و می‌خواهند با ایجاد تنش به منافع خود دست یابند؛ بنابراین ما نباید به بازگشت آمریکا به برجام توجهی داشته باشیم و فقط بایستی به دنبال این باشیم تا تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.
 
با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حضور منطقه‎ای، ثبات‌آور و افزایش قدرت دفاعی و موشکی کشورمان، باید فارغ از هرگونه توجه به بیگانگان، برای ارتقای جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها با اتکا به ظرفیت‌های داخلی تلاش کنیم؛ در حقیقت در شرایطی که تحت فشار و توطئه کشور‌های غربی، استکباری، رژیم صهیونیستی و دولت‌های غربی به سرمداری عربستان قرار داریم، طبیعی است که به سمت افزایش قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور برویم.
 
غربی‌ها در تلاش برای مضمحل کردن توان موشکی ایران هستند؛ آمریکا و اروپایی‌ها می‌خواهند با تضعیف توان موشکی و دفاعی ایران خواب راحت داشته باشند که این موضوع هرگز محقق نمی‌شود و اجازه نمی‌دهیم در این زمینه گامی بردارند، از این رو باید نیروی نظامی کشور تقویت شود تا صهیونیست‌ها و آمریکایی به بهانه حقوق بشر در امور کشور دخالت کنند.
 
مصوبه اخیر مجلس مبنی بر «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» طبق سیاست جمهوری اسلامی کشورمان است؛ لذا تا زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات برجامی خود بدون هیچ قید و شرطی عمل و تمام تحریم‌ها را لغو نکنند، ما هم باید تعهداتمان را کاهش دهیم.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار