رزمنده دوران دفاع مقدس؛

علما نقش تاثیرگذاری در ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه دارند

حجت الاسلام مجتبی نظری گفت: لازم است وصیتنامه شهدا را دوباره مرور کرده و سبک زندگی شهدا را در جامعه ترویج دهیم و در این راستا علما نقش تاثیرگذاری در این عرصه دارند.
کد خبر: ۴۳۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ - 11January 2021

علما نقش تاثیرگذاری در ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه دارند

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در مراسم گرامیداشت ۲۶ شهید کربلای ۵ آذربایجان غربی که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: عملیات کربلای ۴ در کانال ماهی، چهار نفر از شهدا مین ها را جلوی تانک های بعثی می چیدند، که ناگهان خمپاره دشمن به آن ها برخورد کرد و ما از آن چهار نفر فقط یک پا پیدا کردیم و امروز باید قلم ها در مورد این شهدا قلم فرسایی کنند.

وی افزود: بعد از ۴۲ سال از انقلاب اسلامی هنوز فرهنگ شهدا در جامعه جای خود را پیدا نکرده است و خیال می کنیم با نوشتن اسامی شهدا بر کوچه و خیابان و منقش کردن محافل به عکس شهدا به وظیفه خود عمل کرده ایم و لازم است امروز وصیت نامه شهدا را دوباره مرور کرده و سبک زندگی شهدا را در جامعه ترویج دهیم و علما نقش تاثیرگذاری در این عرصه دارند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این که باید صدای پدر و مادر شهدا دارای ارزش و اهمیت باشد، اضافه کرد: اولین معجزه شهید قیام‌الله است و نظر به وجه الله و تولد بی مرگ هم به همین دلیل است، و از ویژگی های شهید به خطر انداختن جان خود است و همین شهدا بودند که امنیت کشور را تامین کردند.

وی با بیان این که همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، افتخار به مطهری ها و دانشگاه ها به چمران ها کافی نیست و باید امروز در حوزه مطهری ها و دانشگاه چمران ها تربیت شوند، ادامه داد: امروز باید متن وصیت نامه سردار سلیمانی که یک کلاس عملی توحید است، در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود.

رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: اگر بتوانیم سبک زندگی سردار سلیمانی را به فرزندان خود تبیین کنیم از خیلی خطرات جلوگیری خواهیم کرد و دشمن خیال می کرد با شهادت سردار سلیمانی به اهداف خود می رسد اما شهادت این سردار اسلام ولوله دیگری در جهان انداخته است که استکبار را در کام خود غرق خواهد کرد.

وی گفت: امام خمینی (ره) در تبیین اسلام ناب، از خطرات اسلام آمریکایی سخن می گوید و امروز روحانیت وظیفه دارد، مقابل نفاق جدید، اسلام آمریکایی، سنی آمریکایی، شیعه انگلیسی و جریان نفوذ که برای استحاله اسلام و انقلاب پا به عرص می گذارد، بایستد و اگر علما وارد میدان نشوند شک به اذهان وارد می شود و نهروان ها و صفین ها را به وجود خواهد آورد. یکی از برکات آیت الله مصباح قدم گذاشتن در عرصه تبیین اسلام ناب بود و باید این راه ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه نسل های جدید لازم است با فرهنگ علوی و شهدا تربیت شوند، گفت: در جنگ تحمیلی بر حوزه علمیه حساب ویژه باز کرده بودند و روحانیت نقش اساسی داشتند و در کلاس های قرآن جبهه ها گریه ها بلند می شد. آتش در کربلای ۵ به قدری شدید بود که همه زمین گیر شده بودند، طلبه ای خود را به وسط لشکر دشمن زد و به شهادت رسید، اما لشکر انقلاب از گذرگاه رد شد.

وی با بیان این که روحانیون وظیفه دارند با رصد مسائل کشوری و جهانی و تبیین اسلام ناب، جلوی دشمن را بگیرند، افزود: باید به نسل جدید آماده باش بدهیم و به ارزش های دینی حساس باشیم. اگر امروز هالیوود برای حضرت زهرا (س) توسط آمریکا و انگلیس فیلم می سازد برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در خاورمیانه است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: وهابیت و شیعه انگلیسی به دلیل سیلی که از سردار سلیمانی خورده است، امروز در کنار هم و با همراهی انگلیس و آمریکا با ساخت فیلم بانوی بهشت به دنبال ایجاد داعش دیگری هستند.

وی اضافه کرد: ساخت فیلم بانوی بهشت یک علمیات قوی است که دشمن روی آن برنامه ریزی کرده است و باید امروز فعالین فضای مجازی این توطئه دشمن را در خاورمیانه خنثی کنند.

حجت الاسلام نظری با بیان این که عده ای با نزدیک شدن به برخی علما، آن ها را به سکوت وا می دارند، تاکید کرد: رهبر انقلاب در مورد آنتی تز انقلاب هشدار داده اند و امروز در قم عده ای به دنبال عملی کردن آنتی تز انقلاب هستند و فردی که دیروز به سردار سلیمانی شهید می گفت، امروز دهان به هتاکی علیه مرجعیت شیعه باز کرده و تروریست ها را شهید می خواند. بخش آخر وصیت نامه سردار سلیمانی که همه میدان ها را دیده، باید تبیین شود.

وی با بیان این که شکست خوردگان فتنه ۷۸ و ۸۸ امروز به نظریه پردازی علیه انقلاب روی آورده اند، اضافه کرد: اگر با رفتار خود و جناح بازی به انقلاب ضربه بزنیم در پیشگاه خدا باید پاسخگو باشیم. جمهوری اسلامی با هدف قرار دادن عین الاسد هیمنیه آمریکا را از بین برده است و امروز تمام گزینه های روی میز آمریکا در مجلس سنا توسط مردمشان برداشته می شود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در پایان گفت: نباید از کنار اختلاف اندیشه ها و انحرافات به بهانه اختلاف سلیقه رد شویم و لازم است مبانی و اندیشه سردار سلیمانی که اندیشه ناب انقلاب اسلامی است به مردم تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها