در منطقه عملیاتی جنوب،

دستاوردهای هوانیروز در دل توانمندی‌های نیروی زمینی ارتش به نمایش درآمد

نمایشگاه فرهنگی نظامی شهید مدنی با مشارکت تیپ 192 نیروی زمینی و هوانیروز ارتش، اقتدار و صلابت دفاعی کشور را در معرض دید زائران سرزمین های نور قرار داد.
کد خبر: ۴۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ - 21March 2015

دستاوردهای هوانیروز در دل توانمندی‌های نیروی زمینی ارتش به نمایش درآمد

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب، آب تیمور در میان رزمندگان دفاع مقدس بسیار خاطره انگیز است چراکه این منطقه، نقطه اعزام به خط مقدم جبهه های حق علیه باطل بوده است است. منطقه ای که در 25 کیلومتری اهواز قرار دارد و گاهی اوقات هم گلولههای سهمگین رژیم بعث عراق را مردم این خطّه شنیدند و حتی مواقعی نیز شهید و مجروح های فراوانی را در پی داشته است.

تیپ 192 زرهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از رسیدن زائرین به خرمشهر نمایشگاه فرهنگی نظامی را با مشارکت هوانیروز فراهم آورده تا به نوعی دِین خودش را به مردان عرصه دفاع در برابر قدرت های مستکبر جهان اداء کرده باشد.

البته در کنار پیشبرد این هدف مهم، تیپ 192 دستاوردها و ادوات نیروی زمینی و هوانیروز ارتش را به میدان مشاهده آورده و همچنین از سربازان دلاور خود نیز دعوت کرده تا مردم را با نمایش های نظامی منسجم و جذاب خود به وجد بیاورند.

در این نمایشگاه غرفه های مختلفی را مشاهده کردیم؛ اعم از گردانهای شکاری، تسلیحات، هجومی، تجسس و نجات، عقیدتی سیاسی هوانیروز، اطلاعات و عملیات، بهداشتی و درمانی، کتاب و کارگاه نقاشی و خدماترسانی از جمله بخش هایی بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران در معرض نمایش زائرین سرزمین های نور قرار داده بود.

غرفه هوانیروز ارتش ادوات بازسازی شده بالگردهای کبرا که توسط متخصصان هوانیروز به نمایش گذاشت؛ انواع لانچرهای راکت انداز، نردبان متحرک، لانچرهای پرتاب موشک، لانچر نارنجک انداز، مهمات توپ بالگرد کبرا، تجهیزات پروازی خلبان، تشریح کامل نحوه پشتیبانی آتش هوایی توسط هوانیروز در عملیات های مختلف دفاع مقدس، سامانه تولید قدرت بالگرد.

موتور چهارچرخ با اهداف چریکی

این موتور که چهار چرخ دارد وارد یگان رزم نیروی زمینی شده است. تمام یگان های عملیاتی ارتش در نبردهای چیریکی و چابک سازی نیروها از این امکان نظامی استفاده می کنند.

توپ 23م.م در همه مواقع هوشیار عمل می کند

یکی از جنگ افزارهای نظامی تحت عنوان توپ 23 میلیمتری هدف های زمینی و دریایی را هدف قرار می دهد. این توپ بر علیه چتربازان و خودروهای نفربر زرهی و استحکامات مهندسی را مورد استفاده قرار می گیرند.

این جنگ افزار به راحتی قابل حمل و نقل بوده و به صورت ثابت و متحرک قابل استفاده می باشد. در زمان جنگ هواپیماهایی که در ارتفاع پست پرواز می کردند تا از دید رادار تهی بمانند به وسیله توپ 23میلمیتری مورد اصابت قرار می گیرند.

توپ 35 میلیمتری(اسکای گارد)

اسکای گارد از سلاح های موثر دفاع هوایی در ارتفاع پست و در صورت لزوم بر علیه اهداف زمینی و زرهی کاربرد دارد با این جنگ افزار در هر شرایط جوّی و در شب و روز می توان تیراندازی کرد.

در زمان جنگ تحمیلی علاوه بر ساقط کردن هواپیماهای دشمن حتی توسط توپچی های زبده در جزیره خارک، این جنگ افزار کاربرد انهدام موشک را نیز دارا بود.

تفنگ 106 م.م دشمن را اخراج می کند

این جنگ افزار از تحرک بالایی برخوردار است و کاربرد اهداف زمینی و زرهی دارد. دشمن به هنگام شناسایی این امکان نظامی می تواند در زمان کوتاهی از محدوده خود خارج شود.

مأموریت اصلی تفنگ 106 میلیمتری اجرای تیراندازی بر علیه تانک ها و سایر ادوات زرهی دشمن و اجرای تیراندازی بر علیه نفرات مجتمع و سنگرهای بتنی و مخازن دشمن از مأموریت فرعی این جنگ افزار به شمار می رود.

راکت انداز 107 م.م و تحقق انهدام تجهیزات دشمن در ساحل

این جنگ افزار را نظامیان، مینی کاتیوشا میشناسند؛ برای انهدام نیروهای دشمن در یک منطقه مشخص موثر بوده و در کلیه وضعیت های تاکتیکی و پشتیبانی از یگان ها موثر و فعال عمل کند.

راکت انداز 107 میلیمتری اهداف انهدام تجهیزات دشمن در یک منطقه محدود، نیروهای چترباز دشمن در لحظه فرود، نیروهای پشتیبانی آتش دشمن که آماده حمله می باشد، نفرات دشمن که آماده پیاده شدن در ساحل است و توپخانه و خمپاره انداز دشمن را نیز محقق می کند.

انتهای پیام/م.ب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار