رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

دستگیری ۶۶۲ تبهکار در طرح «صاعقه»/ برخورد پلیس با توزیع‌کنندگان سلاح سرد

سردار رحیمی با تأکید بر برخورد پلیس با توزیع‌کنندگان سلاح سرد، از دستگیری چهار هزار محکوم فراری و ۶۶۲ تبهکار خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ - 12January 2021

دستگیری ۶۶۲ تبهکار در طرح صاعقه/ برخورد پلیس با توزیع‌کنندگان سلاح سردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه دومین طرح صاعقه که صبح امروز (سه‌شنبه) در پلیس پیشگیری تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به اینکه مجرمان، اراذل و اوباش و خلافکاران در اقدام مجرمانه خود از سلاح سرد و شبه سلاح استفاده می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس قانون، در برخورد با استفاده‌کنندگان سلاح سرد، دومین مرحله طرح صاعقه برگزار و با مجرمانی که از سلاح سرد استفاده می‌کنند، برخورد شد.

وی افزود: در این طرح، ۳۶۸ نفر از سارقان و زورگیران که در حین اقدام مجرمانه خود از سلاح سرد استفاده کرده بودند، ۱۴۵ نفر از اراذل و اوباش و ۱۴۹ نفر که توزیع‌کننده سلاح بودند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح نتایج اجرای این طرح ادامه داد: ۱۰ قبضه سلاح جنگی کشف شد و ۲۴ واحد صنفی هم که اقدام به تهیه، توزیع و فروش سلاح سرد و شبه سلاح می‌کردند، پلمب شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس تهران با خاموشی شبانه مخالف و معتقد است که این طرح، فضا را برای ناامنی مجرمین آماده می‌کند، گفت: این مخالفت در شورای تأمین هم مطرح شد؛ زیرا امنیت مردم برای ما مهم است.

وی با اشاره به اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی در حال برقراری امنیت است، عنوان کرد: افزایش جرایم خرد دو درصد و کشف و دستگیری جرم هشت درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس پایتخت درباره طرح امنیت شبانه تهران اظهار داشت: این طرح از سه شب قبل با استفاده از ظرفیت یگان امداد، پلیس امنیت و پلیس پیشگیری در میادین مهم و خیابان‌های مهم آغاز شده و در این مدت جرایم ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سردار رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: چهار هزار محکوم فراری که حکمشان صادر شده بود، توسط پلیس تهران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها