مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی خبر داد؛

استشمام عطر شهادت بر فراز آذربایجان‌شرقی

سردار «عباسقلی‌زاده» از میزبانی آذربایجان‌ شرقی از 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ایام شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ - 12January 2021

سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: در ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)، استان آذربایجان‌ شرقی میزبان 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود که در شهرستان‌های تبریز و مرند تدفین خواهند شد.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی افزود: مراسم استقبال از پیکرهای مطهر 4 شهید گمنام روز پنجشنبه 25 دی‌ توسط نیروهای مسلح مستقر در استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.

‌عباسقلی‌زاده از حرکت خودرویی تحت عنوان «کاروان شهدا» خبر داد و گفت: پس از استقبال، پیکرهای مطهر 4 شهید عزیز، ساعت 11 صبح از فرودگاه شهید مدنی (ره) با خودرو در مسیر (فرودگاه – نصف‌‌راه – چهارراه شریعتی – میدان ساعت – چهارراه شهید بهشتی – آبرسان – چهارراه مارالان – چهارراه طالقانی – چهارراه ابوریحان و چهارراه لاله) به معراج شهدای سپاه عاشورای آذربایجان‌ شرقی انتقال می‌یابند و مردم عزیز و شهیدپرور استان می‌توانند در طول مسیر نسبت به شهدا، ادای احترام نموده و این عزیزان را زیارت نمایند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی در ادامه به برگزاری مراسم وداع با شهدای گمنام اشاره کرد و ابراز داشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم وداع با این شهدای عزیز به صورت محدود روز پنجشنبه 25 دی‌ماه در صحن مصلای حضرت امام خمینی (ره) با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان و جانبازان برگزار خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به خاطر استفاده معنوی از فیوضات این آلاله‌های گلگون کفن، زیارت مجازی نیز ساعت 21:30 پنجشنبه 25 دی‌‌ به صورت زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.

وی تاکید کرد: اقامه نماز بر پیکرهای مطهر این شهدای عزیز نیز روز جمعه 26 دی‌‌ پس از اقامه پرصلابت نماز جمعه در صحن مصلی امام خمینی (ره) تبریز صورت گرفته و ساعت 21:30 روز شنبه 27 دی‌‌ نیز ویژه نیز برنامه تلویزیونی از شبکه استانی سهند پخش می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه 4 شهید گمنام 19 و 20 ساله بوده و در مناطق عملیاتی زبیدات و شلمچه در عملیات‌های «تک دشمن 67» و «کربلای 6» به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، ادامه داد: پیکر‌های مطهر این 4 شهید گمنام در تاریخ‌های 27 و 28 دی‌ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی مرند، پادگان توپخانه و موشکی 60 رسالت و دانشگاه فرهنگیان (واحد خواهران) تبریز به خاک سپرده خواهند شد.

‌عباسقلی‌زاده در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره روح ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و خصوصا شهدای گمنام، ابراز داشت: تنها راه نجات و پیشرفت کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پیروی از آرمان‌های والای حضرت امام راحل و شهدای والامقام و عمل به منویات و فرامین مقام عظمای ولایت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار