معاون خبر خبرگزاری مهر:

آمریکا به اهداف خود در ترور سردار سلیمانی نرسید

محمدمهدی رحیمی گفت: آمریکایی‌ها به آنچه از ترور سردار به دنبال‌ش بودند نرسیدند و با شهادت حاج قاسم و ابومهدی فعالیت محور مقاومت متوقف نخواهد شد.
کد خبر: ۴۳۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ - 12January 2021

آمریکا به اهداف خود در ترور سردار سلیمانی نرسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمدمهدی رحیمی معاون خبر خبرگزاری در گفتگو با رادیو مقاومت اظهار داشت: سرعت اشغالی که آمریکا در خاک عراق پی گرفته بود سبب شد نیرو‌های مقاومت فعالیت خود را در این کشور بیشتر کنند و در این میان درست است که این نیرو‌ها حکومت صدام را نمی‌خواستند، اما با اشغال‌گری خارجی نیز مخالف بودند و نمی‌خواستند به بهانه حذف صدام گروه دیگری در قالب آمریکا یا گروه‌های بین‌المللی در عراق مستقر شوند.

وی افزود: گروه‌های مقاومت عراقی تلاش کردند از راه‌های قانونی اخراج این نیرو‌ها را فراهم کنند که محقق نشد و گروه‌های مقاومت فعالیت ضد آمریکایی خود را آغاز کردند و ضربات دردناکی را به آمریکایی‌ها وارد کردند و با پافشاری‌ها و فعالیت‌های این گروه گرچه با شرط و شروطی مبنی بر حفظ بخشی از نیرو‌های آمریکایی موفق به اخراج آمریکا از خاک عراق شدند.

رحیمی بیان کرد: با آغاز جنگ سوریه مجدد با تدبیر و طراحی حاج قاسم که در همه ادوار ۲۴ سال اخیر همراه مردم عراق بودند خصوصا در دوره اشغال‌گری آمریکا دوشادوش آن‌ها برای خروج آمریکایی‌ها طرح‌هایی پیشنهاد و اجرا کرده بودند بستری فراهم شد تا نیرو‌های مقاومت در سوریه نیز حضور یابند.
معاون خبر خبرگزاری مهر عنوان کرد: حشدالشعبی با فرماندهی سردار سلیمانی توانست در زمان کوتاهی طومار داعش را در عراق در هم پیچد و نقشه‌های پلید این گروه تروریستی را در نطفه خفه کند.

وی اظهارداشت: آمریکا اساسا با هر اقدامی که از بطن مردم ناشی شود و همراه با روشنگری در خصوص اقدامات آمریکا باشد و نگاه دقیق و شفاف متصل به ولایت و رهبری و نگاه مذهبی و دینی پشت آن باشد به عبارتی از نظر جریانی مقابل آمریکا باشد مخالفت می‌کند و حشدالشعبی نیز از این حیث مستثنی نیست و آمریکائی‌ها این گروه را نقطه مقابل خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه داعش ابزاری برای پیاده کردن اهداف آمریکا در منطقه است و ارتش تروریستی ایالات متحده در مواردی مانع ضربات کاری و سنگین به داعش شد، عنوان داشت: برجسته‌ترین نماد امروزی حمایت از مظلوم که شعار اصلی انقلاب اسلامی بود سردار سلیمانی بود که تا آخرین لحظه عمر با عزت خود به این اصل پایبند بود. طبیعتا فقدان حاج قاسم و ابومهدی المهندس یک ضربه‌ای به محور مقاومت و ملت ایران و عراق و ملت‌های آزادی‌خواه دنیا است، اما مهم این است که آمریکایی‌ها به آنچه از ترور سردار سلیمانی به دنبال‌ش بودند نرسیدند و با شهادت حاج قاسم و ابومهدی فعالیت محور مقاومت متوقف نخواهد شد و ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار