رییس دانشگاه شهید بهشتی:

شهیدان «فخری‌زاده» و «شهریاری» به‌دنبال ارتقاء جایگاه انسان بودند

«سعدالله نصیری قیداری» گفت: اخلاق شهیدان «محسن فخری‌زاده» و «مجید شهریاری» وجه بارز شخصیت آن‌ها بود، آن‌ها علم را برای بشر می‌خواستند و روزها به‌دنبال خدمات علمی و ارتقاء جایگاه انسان بودند.
کد خبر: ۴۳۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ - 12January 2021

شهیدان «فخری‌زاده» و «شهریاری» به‌دنبال ارتقاء جایگاه انسان بودندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سعدالله نصیری قیداری» رییس دانشگاه شهید بهشتی، امروز (سه‌شنبه) در مراسم چهلمین روز شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده» که در این دانشگاه برگزار شد، با بیان این‌که اخلاق شهیدان «محسن فخری‌زاده» و «مجید شهریاری» وجه بارز شخصیت آن‌ها بود، اظهار داشت: این شهیدان والامقام علم را برای بشر می‌خواستند و روزها به‌دنبال خدمات علمی و ارتقاء جایگاه انسان بودند.

وی با اشاره به ترور این دو شهید والامقام، گفت: چقدر باید شاهد این حرکات غیرانسانی در جهان باشیم. دل‌های فراوانی در دنیا از حرکات مطامع‌آمیز حکمرانان بی‌تدبیری که بر دنیا حکمرانی می‌کنند، عزادار است.

نصیری قیداری گفت: اگر قرار است علم، نوآوری و دانش در مسیر انحصار برای عده‌ای سلطه‌جو به‌کار رود و برای مردم رفاه به‌دنبال نداشته باشد، چه فایده ای برای مردم دارد؟

وی ادامه داد: علمی که جز مرارت، چپاول و بیرون راندن و آوار کردن مردم دنیا از خانه‌هایشان چیزی به ارمغان نمی‌آورد، چه علمی است؟ چه ارتباطی با علم به‌عنوان ابزار برای سلطه‌جویی که در سایه آپارتاید علمی انجام می‌دهند، وجود دارد؟

نصیری قیداری خاطرنشان کرد: ذلیل‌تر از «ترامپ» در دنیا کیست؟ او دنیا را به نا آرامی کشاند و رقبایش از رفتارهای غیرانسانی او شرم و حیا دارند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: البته ما حساب آن‌ها را با مردم آمریکا جدا می‌دانیم. اکثریت دنیا رفتار خباثت‌آمیز اسراییل را می‌دانند، اما قدرت در دست زنگی مست است که امروز این فجایع را به بار می‌آورد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها