وزیر کشور:

امیدواریم با تامین واکسن کرونا بتوانیم به شرایط قابل اطمینان و باثبات برسیم

رحمانی فضلی گفت: امیدواریم با تامین واکسن برای گروه‌های اولویت‌دار بتوانیم در حوزه‎های مصون سازی، بهداشت و درمان به یک شرایط قابل اطمینان و باثبات برسیم.
کد خبر: ۴۳۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ - 12January 2021

امیدواریم با تامین واکسن کرونا بتوانیم به شرایط قابل اطمینان و باثبات برسیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی  امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: امروز دو موضوع‌ مهم در دستور کار این جلسه بود. یکی ارزیابی و ارائه گزارش بیماریابی در طرح شهید سلیمانی بود و موضوع دیگر هم طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه چهار نفر از استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرمانده محترم سپاه حضور داشتند،افزود: گزارشی که در این جلسه مطرح شد، نشان از توفیق نسبی این طرح‌ها در همه استان‌ها و شهر‌ها داشت.

وزیر کشور تاکید کرد: با تلاشی که همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه کادر بهداشت و درمانی انجام داده‌اند، در حال حاضر در موضوع رتبه‌بندی شهر‌ها از وضعیت قرمز و نارنجی عمدتا به وضعیت زرد و آبی رسیده‌ایم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برای فعالیت‌ در حوزه‌های مختلف مانند مشاغل، خدمات و فعالیت‌های فرهنگی در این شهر‌ها با وضعیت آبی و زرد گشایشی ایجاد شده است که امیدواریم با این گشایش‌ها، تلقی عادی‌سازی نکنیم، اظهارداشت: کماکان تمام دستورالعمل‌ها، توصیبه‌ها و اقدمات در رعایت فاصله اجتماعی عدم تجمع بیش از حد، استفاده از ماسک، خودنگهداری و کمک به دیگران را نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم استقبال خوبی از این دو طرح داشته‌اند، عنوان کرد: پایه اصلی دو طرح بر دوش مردم بوده است و توفیقات خوبی حاصل شده‌است.

فرمانده قرارگاه عمیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همکاری دستگاه‌های مختلف باید ادامه داشته باشد و بتوانیم به کمک همه دستگاه‌ها و مردم این مراحل پیشرفته کار را با استفاده از تجربیات و تحلیل‌های علمی و پژوهشی که انجام شده با اولویت‌هایی در حوزه‌های مختلف و هم در سنین مختلف افراد و هم در اقشار مورد توجه قرار دهیم و نگذاریم این شرایط مناسبی که ایجاد شده است دوباره به وضعیت نارنجی یا قرمز برگردد.

رحمانی فضلی عنوان کرد: براساس طرح جامع مدیریت هوشمند، مبنا شهر و شهرستان است و در شهر و شهرستان مبنا محلات است و در محلات مبنا خانواده است یعنی از عنصر خانواده، محله، شهر و شهرستان و استان استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در هرکدام از شهرها که ما علائمی دریافت کردیم که نشان دهنده ابتلای بالا یا بستری زیاد، یا فوت است باید در مراحل اولیه دوستان با رعایت این اولویت‌ها بندی‌ها از سطح خانواده تا محلات باید اقدامات را انجام دهند تا اجازه ندهیم این روند دوباره تسری پیدا‌کند.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا گفت: در آینده برخی از مناسبت‌ها و ایام را داریم که این مناسبت‌ها و ایام برای ما مهم است و باید تصمیم‌گیری‌های مناسبی برای این ایام از جمله ایام ۲۲ بهمن ودهه فجر است و باید سیاست‌های لازم را در نحوه برگزاری این جشن‌ها با رعایت تمام شرایطی که مبتنی بر سلامت مردم است اتخاذ کنیم.

وی اضافه کرد: بعد از آن نیز ایام نوروز را پیش‌رو را داریم که از مقدمات نوروز از اسفندماه شروع می‌شود و بعد نوروز است که ۱۵ الی ۱۶ روز مسافرت‌ها و دید و بازدید‌ها شروع می‌شود. دنبال این هستیم که کمیته‌های مربوطه پروتکل‌های لازم را برای مناسبت‌های پیش‌رو اتخاذ و به ما اعلام کنند تا در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شود.

رحمانی فضلی بیان داشت: به هر حال همه اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است و باعث روند کاهشی ابتلاء، بستری و فوتی را شاهد بودیم با تامین واکسن برای گروه‌های اولویت‌دار بتوانیم هم در حوزه مصون سازی و هم در حوزه بهداشت و هم در حوزه درمان به یک شرایط قابل اطمینان و باثبات برسیم که همه مردم بتوانند فعالیت خود را داشته باشند.

وی در حال یادآور شد: در جلسه امروز دو موضوع دیگر نیز بررسی شد که یکی از آن‌ها اثر اجتماعی بیماری کرونا است که این مسئولیت و ماموریت به شورای اجتماعی کشور سپرده شد تا با کمک همه دستگاه‌ها بحث آثار اجتماعی این موضوع به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار