طرح شهید سلیمانی، موفق و اثرگذار همچون مکتب سلیمانی/ آموزش‌های کرونایی به ۸۰۰۰ خانوار خراسان شمالی

طرح شهید سلیمانی با هدف کنترل اپیدمی کرونا همزمان با اجرای محدودیت های کرونایی در سطح کشور آغاز شد که با گذشت بیش از یک ماه از اجرای این طرح، توانسته کاهش قابل توجهی را در بحث ابتلا و فوتی‌های کرونا به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۴۳۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ - 13January 2021

طرح شهید سلیمانی، موفق و اثرگذار همچون مکتب سلیمانی/آموزش‌های کرونایی به ۸۰۰۰ خانوار خراسان شمالیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هر جا سخن از تهدید کشور یا کمک به مردم به میان می‌آمد، برایش فرقی نمی‌کرد میدان جنگ باشد یا جبهه، تیر و تفنگ یا نقطه‌ای دور افتاده‌ای دیگر، به میدان می‌آمد و از مردمش تا پای جان حمایت می‌کرد.

اما امروز جبهه عوض شده است و بیماری نوپدید، جان هموطنانمان را تهدید می‌کند، بیماری کرونا این روز‌ها به بزرگ‌ترین مشکل مردم تبدیل شده و بسیاری را نیز متضرر کرده است، بنابراین برای از پای درآوردن این تهدید باید عزمی بزرگ، محکم و استوار شبیه گام‌های حاج قاسم داشته باشیم، چرا که نام حاج قاسم اراده‌ها را برای از پای درآوردن دشمن محکم می‌کند.

از این رو بسیج، سپاه، شبکه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌های مرتبط پا به میدان گذاشتند تا با نام حاج قاسم سلیمانی عملیاتی بزرگ برای مقابله با دشمنِ کشنده‌ای به نام کرونا رقم بزنند.

شناسایی زودهنگام بیمار کرونایی و افراد در معرض تماس در منزل یا محل کار با انجام قرنطینه‌ی خانگی و یا انتقال به نقاهتگاه مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی، از جمله سیاست‌هایی است که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال می‌شود.

تاثیر اجرای طرح شهید سلیمانی در روند نزولی و کاهش بیماران کرونایی در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در روند نزولی و کاهش بیماران کرونایی در استان بسیار موثر بوده است، اظهار داشت: این طرح یکی از دلایل اصلی تغییر وضعیت استان خراسان شمالی از وضعیت قرمز و نارنجی به زرد شده است.

افشین دلشاد ادامه داد: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ۲۰ روز گذشته آغاز شده و تا پایان شکست کرونا این طرح ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در این طرح تیم‌های مراقبتی در تمامی شهرستان‌های خراسان شمالی به منظور مدیریت و کنترل ویروس کرونا تشکیل شده اند، که بیش از سه هزار و ۵۲۰ نفر از خانوار‌های دارای بیمار در این طرح، توسط تیم‌ها و همچنین چهار هزار و ۸۳۰ خانوار سالم به شیوه‌های مختلف در خصوص کووید ۱۹ آموزش دیده‌اند.

انجام ۱۷۰۰ تست سریع کرونا در خراسان شمالی

دلشاد افزود: در روند اجرای طرح شهید سلیمانی با حضور تیم مراقبتی در سطح استان یک هزار و ۷۹۶ تست سریع گرفته شده است که، ۱۱۹ تست مثبت شده و همچنین ۳۶۶ مورد به مراکز منتخب کرونا ارجاع و ۳۱۰ نفر نیز برای انجام تست معرفی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح تاکنون ۲۵ هزار و ۹۳۲ مورد بازدید انجام شده است، گفت: از این تعداد بازدید در سطح استان ۹۸۱ مورد اخطاریه دریافت کردند و ۵۳ مورد نیز به دلیل تخلفات پلمب شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون ۴۳ مورد مراقبت در منزل انجام شده است، افزود: همچنین یک هزار و ۶۸۸ خانواده آسیب پذیر از حمایت برخوردار و نیز ۱۷۸ منزل نیز گندزدایی و ضدعفونی شده است.

دلشاد ادامه داد: در این طرح چهار واحد نقاهتگاهی شامل ۱۲۰ تخت در نظر گرفته شده است و از ابتدای طرح تاکنون ۱۰ بیمار در نقاهتگاه تحت مراقبت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های مراقبتی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت بسیج تشکیل شده است که غربالگری خانوار دارای موارد مثبت، بررسی وضعیت بیمار و علائم بیماری در افراد در تماس نزدیک، مراجعه به منازل دارای بیمار تست مثبت کرونا و انجام نمونه‌گیری و ارائه خدمات فعال مراقبتی و پزشکی برای گروه‌های در معرض خطر انجام می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با کمک بسیج محلات، تشخیص زود هنگام بیماران دارای علامت و یا بدون علامت در منزل برای پیشگیری از توسعه بیماری و پشتیبانی همه جانبه از بیماران در منزل از اهداف این طرح است.

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین به منظور محدود کردن رفت‌و‌آمد و جلوگیری از تردد غیرضروری بیماران کرونایی برای تامین معیشت آنها، ارسال بسته‌های حمایتی و پکیج‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و خرید‌های ضروری آن‌ها انجام می‌شود.

وضعیت زرد استان نشان از تمامی کرونا نیست

وی تصریح کرد: اکنون که استان به وضعیت زرد کرونایی رسیده است، مردم گمان نکنند که کرونا تمام شده، بلکه این وضعیت شکننده است و در صورت عدم رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی امکان دارد دوباره روند شیوع بیماری به وضعیت نارنجی وقرمز برگردد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار