نگاهی به زندگی فوتبالیستی که شربت شهادت نوشید

شهید «عباسعلی بلبلی» فوتبالیست مطرح استان آذربایجان‌شرقی با سابقه پوشیدن پیراهن تیم پرسپولیس، پس از آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 27 مهرماه 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۳۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ - 13January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، شهید «عباسعلی بلبلی» 15 اسفندماه سال 1342 چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 27 مهرماه سال 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «عباسعلی بلبلی» 15 اسفندماه سال 1342 چشم به جهان گشود. وی از کودکی جنب‌و‌جوش و تلاش را دوست داشت. این شهید بزرگوار دوران ابتدایی را در مدارس نوبنیاد، احمد اهری و سالاری سپری کرد.

عباسعلی از ابتدا به فوتبال علاقه وافری داشت به‌طوری که دوران نوجوانی را در تیم‌های مطرح اهر فوتبال بازی کرد. او فعالیت‌های ورزشی را در باشگاه‌های پرسپولیس و انقلاب ادامه داد.

این شهید بزرگوار از همان دوران کودکی راز و نیاز با خدا و عبادت را دوست داشت و درایام محرم، نام مولایش حسین بن علی (ع) را زمزمه کرده و قطرات اشک بر گونه‌هایش جاری می‌شد. او در 13 سالگی پدرش را از دست داد و به‌ عنوان نان آور و تکیه‌گاه خاندان و به ‌ویژه مادر، آستین تلاش و کار و همت را بالا زد و شاید به همین دلیل بود که نتوانست تحصیلات خود را  بیشتر از دوم راهنمایی ادامه دهد. .

وی راه برادر خود مهدی را می‌‎رفت و می‌خواست جای برادرش که 25 آذرماه سال 1360 در سرپل ذهاب به شهادت رسیده بود را پر کند. عباس بعد از شهادت برادرش گفته بود که حالا نوبت سربازی من است که برای دفاع از وطن تلاش کنم، لذا او نیز وارد سپاه شد. آری او نیز مانند برادر ورزشکار و فوتبالیست خود به راهی قدم گذاشت که انتهایش شهادت در سومار و عملیات «مسلم بن عقیل» در تاریخ 27 مهرماه سال 1361 بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار