بالاترین تیراژ برای شش کتاب «سیدجعفر شهیدی»

رییس دفتر نشر فرهنگ اسلامی گفت: ما در مجموع ۶ عنوان کتاب از سیدجعفر شهیدی به چاپ رساندیم که بالاترین تیراژ یعنی یک میلیون و صد و دوازده هزار و هفتصد نسخه به چاپ رسید و قابل تامل است.
کد خبر: ۴۳۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ - 13January 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با سیزدهمین سالروز درگذشت علامه سیدجعفر شهیدی برنامه «یاد استاد» باحضور مهدی باقری رییس دفتر نشرفرهنگ اسلامی و اسماعیل منصوری لاریجانی پژوهشگر و مدرس دانشگاه به صورت مجازی به همت کتابخانه دکتر شهیدی و فرهنگ سرای گلستان برگزارشد.

در ابتدای این مراسم، مهدی باقری با این جمله از زنده یاد شهیدی که «سعی کنید امروزتان بهتر از دیروز باشد و از کار‌هایی که برای جامعه می‌کنید انتظار پاداش نداشته باشید و تکیه گاه شما بیشتر معنویات باشد» اظهارداشت: ما در مجموع ۶ عنوان کتاب از سیدجعفر شهیدی به چاپ رساندیم که بالاترین تیراژ یعنی یک میلیون و صدو دوازده هزار و هفتصد باربه چاپ رسید و قابل تامل است. سخن خود را شروع کرد.

وی درادامه افزود: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) یکی از کتاب‌های ماندگار استاد را که با گفتاری زیبا بدون هرگونه تعصب به واکاوی زوایای زندگی آن حضرت می‌پردازد با عنوان «زندگی حضرت زینب (س)» معرفی می‌کنم؛ این کتاب سی سال پیش چاپ شده که با رسم الخط‌ها و حروف چینی و طرح جلد جدید در قالب یک بسته برای مخاطبان به چاپ مجدد رسید.

باقری خاطرنشان کرد: کتاب قیام امام حسین (ع) از ۵ کتاب چهره‌های معصومین (ع) از استاد شهیدی با روایتی تحلیلی بدون تعصب از زندگی امام حسین به علت شناسی عاشورا می‌پردازد که مشتمل بر ۳۰ فصل است و ۱۳ فصل نخست آن به سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۱ هجری قمری به بیان وقایع نهضت سیدالشهدا (ع) و حقایق پشت پرده واقعه عاشورا اشاره دارد. فصل ۱۴ آن نیز مرگ معاویه و حکومت یزدید تا پایان فصل، تحولاتی که باعث قیام عاشورا تا قیام مختارشد را در بر می‌گیرد و گام به گام با تحلیل به پیش می‌رود.

وی کتاب‌های استاد شهیدی را همراه با تحلیل درست بدون هرگونه تعصب که خواننده را با دلایل علمی و استناد‌های تاریخی و واقعی در مطالعه راهبری می‌کند از ویژگی‌های خاص کتاب‌های استاد دانست.

دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی اظهارداشت: استاد شهیدی، چون هم حوزه هم دانشگاه را تجربه کرده بود دارای اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود و من در این برنامه به مهمترین محور‌های این اندیشه می‌پردازم.

وی در ادامه سخنانش افزود: جعفرشهیدی معتقد بود زمانی پیوند حوزه و دانشگاه تحقق می‌یابد که هم دانشگاهیان تا حدودی حوزه را تجربه هم اهالی حوزه دانشگاه را تجربه نمایند. چراکه اگر آشنایی متون حوزوی ودانشگاه توام نباشد آن وحدت با همگرایی لازم صورت نمی‌گیرد.

این استاد دانشگاه تاکیدکرد: انسان معجونی از علم مطبوع یعنی آنچه از سوی خدا در او سرشته شده و هم علم مصنوع یعنی علوم طبیعی است. به طور مثال انتخاب حق و باطل یا شیرین و ترش معیار‌های است که خدا در درون ما قرارداده برای تشخیص خوب و بد و ما باید محکی که خدا در نهادمان سرشته را بشناسیم. همانطور که علوم شناختی همان چیزی است که خدا در نهاد ما قرارداده است فلاسفه غربی که معیارانسان را با خدا قطع کردند دچار مشکل شدند چراکه تعامل عقل یعنی علم مطبوع و علم مصنوع حتمی است و بستر تعامل آن‌ها دین همان شریعت و آموزه‌های دینی است.

لاریجانی گفت: ما باید متونی را بنویسیم که تمام آموزه‌ها را درباره علم مطبوع و مصنوع در برگیرد ما در بعضی متون حتی به جای پیشرفت پَست رفت داشته ایم و حتی گاهی از آموزه‌های وارداتی بهره گرفتیم. وی به این که باید معلمان و اساتیدی را تربیت کنیم که همسو با حوزه و دانشگاه باشند و بتوانند به طور راهبردی این پیوند را ایجاد نمایند به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار