سخنگوی سابق وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

نقش سردار سلیمانی در خنثی‌سازی توطئه غرب علیه مردم منطقه غرب آسیا

رامین مهمان‌پرست گفت: امنیت و استقلال برخی از کشور‌های منطقه مدیون فداکاری‌ها و تلاش‌های سردار سلیمانی است. سردار سلیمان در کشور ما نماد وحدت و مقاومت در برابر تجاوز است.
کد خبر: ۴۳۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ - 13January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رامین مهمان پرست سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در برنامه «سلام سردار» اظهار داشت: کشور‌هایی که از سالیان دور عادت کرده بودند که برای تامین منافع خود در امور کشور‌های دیگر دخالت کنند و مناطق دیگر را زیر سلطه خود قرار دهند به ویژه منطقه حساس خاورمیانه به دلیل وجود عظیم منافع نفتی و وجود غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی، همواره عادت داشتند تا خواسته‌های خود را در این منطقه به هر قیمتی پیاده کنند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی معادلات به هم خورد و شاهد هستیم نوعی عدالت، انصاف در منطقه حاکم شد و اجازه دخالت به این کشور‌های داده نشد، اما برای تحقق این امر نیازمند رسیدن به اقتدار کشور بودیم واجازه نمی‌دادیم که هر خواسته‌ای در منطقه ما امنیت و منافع ما را تهدید کند.

مهمان‌پرست در تکمیل سخنان خود اظهار کرد: در واقع کشوری مقتدر است که بتواند توطئه‌هایی که در منطقه خود طراحی می‌شود را خنثی کند و در درجه دوم اگر بتوانیم طرح‌ها و ایده‌های خود را به نقطه مطلوب برسانیم اوج اقتدار خواهد بود.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: زمانی که سردار سلیمانی وارد میدان شد در وهله اول با مهربانی و حسن نیتی که داشت توانست دل مردم منطقه را به دست آورد و با تلاش‌های خود اجازه نمی‌داد که منافع منطقه تهدید شود یا حق کشور‌های منطقه پایمال شود و اجازه اجرای طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی را نمی‌داد.

وی اظهار کرد: پس از آنکه آمریکایی‌ها متوجه شدند هیچ یک از طرح‌های شوم آن‌ها در منطقه اجرا نمی‌شود به دنبال راهی جهت شکستن جبهه مقاومت بودند و آمریکا و دشمنان که ایران را به عنوان هسته مقاومت هدف قرار داده بود مطمئن شدند که وجود فردی مانند سردار سلیمانی اجازه تحقق اهداف‌شان را در منطقه نخواهد داد.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه بیان کرد: امنیت و استقلال برخی از کشور‌های منطقه مدیون فداکاری‌ها و تلاش‌های سردار سلیمانی است. سردار سلیمان در کشور ما نماد وحدت و مقاومت در برابر تجاوز است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها