فتح خرمشهر، فتح خون/ یادداشت

تبلور مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در استکبارستیزی جبهه مقاومت غزه

مقاومت باریکه غزه در برابر تهاجمات وحشیانه صهیونیست‌ها یادآور مقاومت جانانه ملت ایران در خرمشهر است که رویای فتح یک هفته‌ای ایران را برای صدامیان به یک کابوس تبدیل کرد.
کد خبر: ۴۵۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۶ - 15May 2021

تبلور مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در استکبارستیزی جبهه مقاومت غزهگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ برخی مسائل در هر فرهنگ و آئینی مقدس و ستوده و برخی مذموم و قبیح هستند و این حالتی عمومی در میان بشر دارد، مثلا ظلم، دروغ، آزار رساندن در هر فرهنگ و آئینی قبیح و از آن سو مبارزه با ظلم، صداقت و مهربانی مقدس و ستوده است. مبارزه با ظلم از آن دست مسائلی است که در میان بشر جایگاه ویژه‌ای دارد و هر ملتی با شنیدن سرگذشت ظلم‌ستیزی هر قوم و ملتی به وجد آمده و زبان به تحسین می‌گشاید.

روزی که صدام تصمیم به حمله به ایران گرفت، شاید هرگز به روحیه سترگ و دیرینه ملت ایران برای مقابله با ظلم توجه نکرده بود و اساسا اگر ذره‌ای بینش و خرد داشت، ملتی را که با دست خالی به اسقاط یک رژیم مسلح اقدام کرده بود، نمی‌آزمود. اینکه ملت ایران با دست خالی و صرفا با اراده و ایمانی قوی به مبارزه با ظلم پهلوی برخاست، نکته‌ای است که باید آن را از جمله ثروت‌های ملی برشمرد، ثروتی که در تقابل برای ممانعت از سقوط خرمشهر بیش از قبل جلوه کرد.

ایران سال ۵۹ شاید یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها برای فتح شدن بود، اما روحیه بلند و ایمان قوی مردم نشان داد که برای فتح همان خرمشهر هم باید خیلی بیش از این‌ها قوی بود چه رسد به فتح کل ایران، لذا ۳۴ روز مقاومت جانانه در دفاع از خرمشهر، برای تاریخ ملت ایران یک برهه طلایی و مقدس شده تا به تاریخ و هر ظالم دیگری یادآوری کند که ایران کنام شغالان نخواهد شد.

امروز، اما تبلور آن روحیه ستودنی در جبهه مقاومت رخ داده است؛ فلسطین که روزی به پرتاب سنگ در برابر گلوله معروف بود، امروز با راکت‌ها و موشک‌هایش نشان داد که مقاومت آن سامان سر سازش با ظلم را ندارد و در عین حالیکه مبارزه با رژیم صهیونیستی فرسایشی شده، اما روحیه مقاومت همچنان تازه و جوان است و سر سازش ندارد.

رزمندگان در خرمشهر اگر چه با سختی و مرارت زیاد به دفاع از شهر پرداختند، اما توانستند الگویی ترسیم کنند که هر آزاده‌ای در جهان با تاسی به آن بتواند راه عزت و سرفرازی را طی کند، گویی که روح بلند مقاومت از رزمندگان خرمشهر در جبهه مقاومت در فلسطین و دیگر ممالک حلول کرده و ناممکن‌ها را ممکن ساخته است.

رژیم صهیونیستی نیز به وقوف به همین مطلب، خوب می‌داند که اگر چه راکت‌های امروز مقاومت در برابر سلاح‌های پیشرفته آن‌ها ضعیف می‌نمایند، اما این راکت‌ها حکم اختراع چرخ را داشته و سرآغازی برای حرکت‌های بزرگ‌تر رزمندگان مقاومت‌اند تا در آینده‌ای بسیار نزدیک، این غده سرطانی را برای همیشه نابود کنند.

انتخای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها