دیپلمات ایرانی خطاب به رئیس پارلمان عربی: زبان گویای ملت عرب باش، نه اسرائیل و آمریکا

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در واکنش به اظهارات سخیف رئیس پارلمان عربی خطاب به وی گفت: با درشت گویی علیه جمهوری اسلامی، بزرگ و محترم شمرده نخواهی شد. بهتر است زبان گویای اسرائیل و آمریکا علیه ایران نشوی، بلکه زبان گویای ملت عرب باشی.
کد خبر: ۴۳۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ - 14January 2021

دیپلمات ایرانی خطاب به رئیس پارلمان عربی: زبان گویای ملت عرب باش، نه اسرائیل و آمریکابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، «ناصر کنعانی» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر امروز (پنجشنبه) به اظهارات «عادل العسومی» رئیس پارلمان عربی در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای «صدی البلد» واکنش نشان داد.

در پاسخ این دیپلمات ایرانی آمده است: «عادل العسومی» رئیس پارلمان عربی اخیرا در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی ماهواره‌ای «صدی البلد» اظهارات سخیفی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که البته بار اول ایشان نیز نبوده است. به ایشان که تازه از راه رسیده و اظهارات ضدایرانی خود را از اولین روز تصدی این مسؤولیت آغاز کرده بود، می‌گویم که با درشت گویی علیه جمهوری اسلامی ایران، بزرگ و محترم شمرده نخواهی شد. ایران هیچگاه از حمایت همه جانبه خود از مقاومت در سوریه و لبنان و فلسطین و عراق و یمن علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شرمنده نیست و در مسیر مبارزه علیه تروریسم داعشی و تکفیری و سیاست‌های تروریستی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، شهدای بسیار از جمله قهرمان بزرگی، چون سردار قاسم سلیمانی را تقدیم کرده که مورد احترام ملت‌ها و بسیاری از دولت‌های جهان است.

کنعانی تصریح کرد: اتهام زنی به ایران و فرافکنی در مورد حمایت از تروریسم، کمکی به وضع کسانی که شریک جرم تروریست‌های داعشی و تکفیری بوده اند، نمی‌کند، چرا که امروز ابعاد تروریسم، ریشه‌های فکری و حامیان مالی آن بیش از هر زمان دیگری برای همه جهانیان روشن است. فلذا بهتر است زبان گویای اسرائیل و آمریکا علیه ایران نشوی، بلکه به عنوان رئیس پارلمان عربی زبان گویای ملت عرب باشی که نگاه و قضاوت آنان به اسرائیل و آمریکا مشخص است و احترام آنان نسبت به ایران بسیار زیاد.

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره خطاب به رئیس پارلمان عربی عنوان کرد: شما چه کاره دولت‌ها و پارلمان‌ها و ملت‌های سوریه و عراق و یمن و فلسطین هستی که از زبان آن‌ها در خصوص ایران و نظام آن صحبت می‌کنی!

وی افزود: خوب است که ناصحان عرب به ایشان متذکر شوند که تنها نتیجه سوءاستفاده شخصی از جایگاه ریاست پارلمان عربی و به کارگیری عبارات و ادبیات نسنجیده، کاهش اعتبار این نهاد عربی است که به طور طبیعی باید در خدمت منافع ملت‌های عربی باشد و نه بلندگوی دشمنان آن‌ها.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار