آیت‌الله علم‌الهدی:

مدیران به جای محدودیت‌ها تدبیری برای خلأهای اقتصادی مردم بیندیشند

امام جمعه مشهد از مدیران خراسان رضوی و مسؤولان کشوری خواست تدابیری برای خلأهای اقتصادی که به مردم تحمیل شده بیندیشند، چرا که اقتصاد مشهد و استان خراسان رضوی زائر محور است و حصر و محدودیت مشکلات مردم را بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۴۳۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ - 15January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز اول ماه جمادی الثانی است به صورتی که عموم عزیزان ما در این شهر سابقه دارند در روز شهادت حضرت زهرا (س) اجتماع بزرگ فاطمی در میدان شهدا برگزار می‌شد و سیل عظیم جمعیت به سمت حرم مطهر روانه بودند و در مظهر مقدس امام هشتم مقتل خوانی حضرت زهرا (س) را قرائت می‌کردند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امسال به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا بنا است برای اقامه عزای حضرت صدیقه طاهره(س) در میدان شهدا و خیابان‌ شیرازی صندلی‌هایی با فاصله‌گذاری اجتماعی مستقر شوند، در حرم مطهر نیز به همین شکل مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی حضرت زهرا (س) برگزار شود.

وی از عموم مردم خواست که برای ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام هشتم با حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) شرکت کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: امیدوارم همه شما عزیزان از فیض کامل عاطفی و عشق ولایی در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) بهره‌مند شوید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که زمانی که انحراف از خط امامت رخ داد مولا علی (ع) نمی‌توانستند در برابر این انحراف مقاومت کنند، چون مصلحت اسلام نبود، بیان کرد: در روایتی پیامبر اسلام گفتند، «اگر رشته‌های اسلام از هم گسسته شوند اولین رشته رهبری و آخرین رشته نماز است».

وی افزود: انحراف از خط امامت و از تداوم وحی به جایی می‌رسد که حتی نماز براندازی می‌شود، مظلومیت حضرت زهرا (س) در طول تاریخ نشان داد که نباید بگذاریم نماز را براندازی کنند و مظلومیت ایشان عامل پیشگیری از سقوط اسلام بود.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش به ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: ویروس منحوس کرونا خسارات مالی و جانی زیادی را به ما متحمل کرد، تا جایی که از نظر اقتصادی مشهد و خراسان رضوی را به مرز استیصال برد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در این مدت مردم آزمایش‌های خوبی دادند و در عرصه‌های دانش بنیان حرکت‌های بزرگی انجام گرفته است، عنوان کرد: در رزمایش مواسات که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، خوشبختانه در استان قرارگاه شکل گرفت و نهادهایی مانند، سپاه امام رضا (ع)، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی خدمات ارزشمندی را ارائه دادند.

وی تصریح کرد: در این مدت قریب به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد، ۳۲۰ هزار خانواده آسیب‌‌دیده شناسایی شدند و ۶۰۰ هزار خانواده مورد تکریم قرار گرفتند که بانی اصلی این حرکت شما مردم دلاور بودید.

علم‌الهدی در خصوص طرح پایگاه سلامت، گفت: دو هزار و ۵۵۰ مسجد در خراسان رضوی و قریب به ۸۰۰ مسجد در مشهد که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی بوده وارد شدند و به خوبی خدمت‌رسانی کردند.

امام جمعه مشهد از مدیران خراسان رضوی و مسؤولان کشوری خواست تدابیری برای خلأهای اقتصادی که به مردم تحمیل شده بیاندیشند، زیرا معتقد است اقتصاد مشهد و استان زائر محور است و حصر و محدودیت مشکلات مردم را بیشتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم با ویروس کرونا زندگی کرده و آن را مدیریت کنیم، ۳۷ هزار خانواده که در مهمانسراها، هتل‌ها و مراکز خدماتی این چنینی کار می‌کردند بیکار شده‌اند و تنها یک نمونه از قشر آسیب‌پذیر خراسان رضوی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: طبق گفته وزیر کشور ۹۷ درصد مردم در حاشیه سه درصد دیگر قرار گرفته‌اند، پس باید زندگی ۹۷ درصد دیگر مردم مدیریت شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پایان از کادر سلامت که در مدت شیوع کرونا ایثارگران برای ریشه‌کنی این ویروس مجاهدت کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها