چهل‌سالگی سرو/

عملیات کربلای ۵ سکوی پرواز شهید «فتاحی» شد

شهید «محمدعلی فتاحی اردکانی» یکم بهمن ۱۳۴۶ درشهرستان اردکان یزد به دنیا آمد. وی عملیات کربلای ۵ را سکوی پرواز به سوی یاران شهیدش انتخاب کرد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۳۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ - 16January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدعلی فتاحی اردکانی» یکم بهمن ۱۳۴۶ در یک خانواده مذهبی و متدین در شهرستان اردکان به دنیا آمد. پدرش ابوطالب نام داشت.

وی دوران طفولیت و کودکی را با تربیت صحیح والدین و آشنایی با معارف دینی سپری کرد و در سن ۷ سالگی برای شروع تحصیلات قدم به دبستان نهاد و این مقطع را با موفقیت گذرانید. پس از آن دوره راهنمایی را با کسب نمرات خوب سپری کرد و سپس در هنرستان ثبت نام نموده و با جدیت تمام موفق به اخذ دیپلم در رشته صنایع فلزی شد.

عملیات کربلای ۵ سکوی پرواز شهید «فتاحی» شد

شهید فتاحی دارای روحیه عالی و برخوردی مناسب و اخلاق نیکو و پسندیده بود از ویژگی خاص اخلاقی وی کمک به دیگران خصوصا اقوام و آشنایان بود و با همه به ملاطفت و مهربانی برخورد می‌کرد. برای پدر و مادرش احترام خاصی قائل بود و در تمام امور به آن‌ها کمک می‌کرد.

در مجالس و محافل مذهبی و دینی و نماز جماعت و جمعه و جلسات قرائت قرآن شرکت می‌کرد و در اجرای دستورات دینی و احکام اسلامی و انجام عبادت الهی پر تلاش و کوشا بود در انجام کار‌ها از جدیت و پشتکار و دقت نظر برخوردار بوده و امور محوله را به نحو احسن انجام می‌داد.

در سال پیروزی انقلاب در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت فعال و چشمگیر داشت و پس از پیروزی انقلاب برای پیشبرد اهداف آن و حفظ دستاورد‌های انقلاب سر از پا نمی‌شناخت و در سال‌های دفاع مقدس همواره خواهان حضور در جبهه بوده تا اینکه در سال ۱۳۶۲ در حین تحصیل  به عضویت بسیج در آمده و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

عملیات کربلای ۵ سکوی پرواز شهید «فتاحی» شد

وی تا زمان شهادت ۷ بار اعزام شده و مدت ۲۵ ماه مشغول نبرد با دشمن بعثی و ایثارگری در راه اسلام و انقلاب بود و در عملیات‌های مختلف شرکت کرده و سرانجام ۱۹ دی ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید که پس از انتقال پیکر پاک و مطهرش به زادگاهش با تشییع با شکوه توسط مردم متدین در گلزار شهدای شهرستان اردکان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار