رویای آبی «میوه چین» را روانه بازار کتاب کرد

انتشارات رویای آبی کتاب «میوه چین» را در حوزه ایثار و شهادت در یکهزار نسخه روانه بازار کتاب کرد.
کد خبر: ۴۳۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ - 16January 2021

رویای آبی «میوه چین» را روانه بازار کتاب کردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آرش شایسته‌نیا، مدیر «انتشارات رویای آبی» درباره «میوه چین» اظهار داشت: این کتاب گذری بر زندگی و خاطرات شهید علی میوه چین دارد که از سوی حسن شکیب زاده جمع آوری و تالیف شده است.

وی گفت: آن چه این کتاب را خواندنی و دیدنی‌تر کرده است وصیت‌نامه‌های شهید بزرگوار و ضمائم کتاب مشتمل بر آلبوم عکس‌های شهید در دوران نوجوانی، دوران دفاع مقدس، خودرو شهید درمنطقه عملیاتی والفجر مقدماتی، وداع مادر با پیکر شهید، گواهی شناسایی پیکر شهید در معراج الشهدا است.

شایسته نیا با اشاره به روزنگار 20 ساله شهید علی میوه چین افزود: علی در 15خرداد سال 1341 در قزوین به دنیا آمده است. مقطع تحصیلی ابتدایی را در دبستان شهید اعرابی، دوره راهنمایی را در مدرسه نوروزیان و دوره متوسطه را در هنرستان صنعتی انقلاب و در رشته مکانیک عمومی سپری می‌کند.

وی افزود: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جهاد سازندگی، داوطلبانه و بدون دریافت حقوق در سال 1358 از سوی این نهاد انقلابی جهت کمک رسانی به مردم محروم روستاها به مدت 6ماه در دورترین روستاهای منطقه الموتقزوین به کمک رسانی و فعالیت می پردازد.

مدیر انتشارات رویای آبی در پایان گفت: او در بهار سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمده و در غروب 18 بهمن ماه سال 1361 و در آستانه عملیات والفجر مقدماتی که به منظور تکمیل شناسایی ها و توجیه فرماندهان و مسوولین نظامی تیپ الهادی (ع) اعزام می‌شود، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به مقام شهادت نائل می‌شود و در گلزار باصفای شهدای قزوین به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها