تصاویر/ پاسدار شهید مرتضی سلمان طرقی (۷)

شهید مرتضی سلمان طرقی در تیرماه سال ۱۳۳۵ در خانواده‌ای متدین و زحمتکش در تهران به دنیا آمد. او در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران در می‌آید. در عملیات‌های والفجر مقدماتی و والفجر چهار به عنوان مسئوول محور در تیپ سیدالشهدا انجام وظیفه می‌کند و سرانجام در عملیات خیبر، مزد جهاد خویش را از حضرت دوست دریافت می‌کند.
کد خبر: ۴۳۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ - 18January 2021

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، مرتضی سلمان طرقی در تیرماه سال ۱۳۳۵ در خانواده ای متدین و زحمتکش در تهران به دنیا آمد. وی در سال 1355 موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته ریاضی شد. مرتضی برای سربازی به هوابرد شیراز فرستاده شد. از آنجایی که او فردی معتقد و هدفمند بود، از دوران سربازی بهترین استفاده ها را برد. او فنون جنگی و چتربازی را به خوبی فرا گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرتضی مجددا به خدمت سربازی باز می گردد و تا پایان خدمت در جهت اهداف انقلاب امام خمینی به فعالیت می پردازد.

او در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران در می آید و از سوی مسئوولان سپاه به عنوان مسئوول حفاظت زندان اوین منصوب می گردد. 

او درعملیات های والفجر مقدماتی و والفجر چهار به عنوان مسئوول محور در تیپ سیدالشهدا انجام وظیفه می کند و سرانجام در عملیات خیبر، مزد جهاد خویش را از حضرت دوست دریافت می کند و مورد خطاب آیه شریفه «ارجعی الی ربک» واقع می شود و با چهره ای گلگون به محضر دوست می شتابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها