یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

موشک‌های ایرانی حریف می‌طلبند

موشک‌های ایرانی حریف می‌طلبند؛ اما بعید به نظر می‌رسد که آمریکا مرد این میدان باشد؛ همان‌گونه که در عین‌الاسد سیلی سختی خورد و جرأت پاسخگویی نداشت.
کد خبر: ۴۳۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸ - 17January 2021

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ در حالی سپری می‌شود که شاهد تحرکات متعدد نظامیان تروریست آمریکا در منطقه هستیم و برخی صاحب‌نظران بر این عقیده هستند که در همین اندک روزهای باقیمانده از دوران ریاست جمهوری ترامپ، بعید نیست که جرقه جنگ بین آمریکا و ایران شعله‌ور شود. برگزاری رزمایش‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته هم تا حدودی متأثر از همین قضیه بوده است تا به رئیس جمهور کم‌خرد آمریکا یادآور شود که آغاز هرگونه جنگ علیه ایران، تبعات بسیار سختی برای متجاوزان خواهد داشت.

حمله موشکی به «عین‌الاسد» نمونه بارزی از این موضوع است که اراده ایران را در پاسخگویی سریع و قاطع به هرگونه اقدام خصمانه نشان داد و رئیس جمهور آمریکا که در ماجرای انتقام خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای ایران چنگ و دندان نشان می‌داد، پس از انهدام بخش قابل توجهی از پایگاه بزرگ عین‌الاسد، از مواضع خود عقب نشست و حتی پیشنهاد همکاری آمریکا و ایران در مبارزه با داعش را مطرح کرد! این اولین نشانه بارز شکستن هیمنه آمریکا بود که خود را قدرت بلامنازع جهان می‌داند.

ترامپ در ماجرای ترور شهید سلیمانی، حماقت بزرگی را مرتکب شد، اما وقتی که کار به تقابل مستقیم نظامی با ایران رسید، پا پس کشید؛ البته در این‌خصوص می‌توان به نقش عقلای آمریکا، سیاستمداران نسبتاً واقع‌بین این کشور و همچنین ژنرال‌های آمریکایی هم اشاره کرد که با آگاهی از توان پاسخگوییِ جمهوری اسلامی، ترامپ را از پاسخگویی به حمله سنگین موشکی ایران بازداشتند؛ زیرا در صورت وقوع این اتفاق، جنگی فراگیر در سطح منطقه درمی‌گرفت و طبق اعلام سردار «حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در همان ساعات اولیه، تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه با صدها موشک هدف قرار می‌گرفتند و منهدم می‌شدند تا عملاً آمریکا در وضعیت بسیار شکننده‌ای قرار بگیرد.

علاوه بر این، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه هم چندی قبل اعلام کرد که «قادریم تمام پایگاه‌های آمریکا را اشغال کنیم. قدرتی که ذخیره کرده‌ایم بر اساس بدبینانه‌ترین سناریوی جنگ با آمریکا و همپیمانان اوست، ما با منطق پیروزی آرایش قدرت داده‌ایم و ابزار‌های یک جنگ طولانی‌مدت را فراهم کرده‌ایم.»

شاهد این مدعا توان چشمگیر موشکی و پهپادی ایران است که در رزمایش‌های اخیر ارتش و سپاه به نمایش درآمد و موشک‌های کروز دریایی، موشک‌های بالستیک ضد ناو و زمین به زمین و پهپادهای تهاجمی و انتحاری در این سلسله رزمایش‌ها با دقت بالا اهداف مد نظر را منهدم کردند.

آمریکایی‌ها ناچار هستند که علاوه بر توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران، نیروهای جبهه مقاومت را هم در جنگ احتمالی علیه ایران در نظر بگیرند؛ زیرا در صورت لزوم، این نیروها می‌توانند در سریع‌ترین زمان خود را به پایگاه‌های تروریست‌های آمریکایی رسانده و ضربات مهلکی را به آن‌ها وارد و حتی این پایگاه‌ها را تسخیر کنند.

هرچند کشور آمریکا از وجود رئیس جمهور کم‌عقلی مثل ترامپ رنج می‌برد، اما هنوز هم می‌توان روی نقش عقلای آمریکایی در ممانعت از جنگ‌افروزی این جرثومه فساد، حساب کرد.

زانو زدن تفنگداران دریایی آمریکا در مقابل نیروهای سپاه پاسداران در ماجرای جزیره فارسی، انهدام پهپاد فوق پیشرفته جاسوسی آر.کیو ۴ (گلوبال هاوک) و موشک‌باران بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق، برخی نمونه‌های رسانه‌ای شده از تفوق ایران بر آمریکا در مواجهه مستقیم دو کشور بوده است.

البته جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده، اما در صحنه‌های مختلف ازجمله در دوران دفاع مقدس ثابت کرده است که تا تنبیه کامل و پشیمان‌کننده‌ی متجاوزان، از پای نخواهد نشست. این روزها موشک‌های ایرانی حریف می‌طلبند؛ اما بعید به نظر می‌رسد که آمریکا مرد این میدان باشد؛ همان‌گونه که در عین‌الاسد سیلی سختی خورد و جرأت پاسخگویی نداشت.

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تهدیدات آمریکا و احتمال وقوع جنگ فرموده‌اند: «افتخار جمهوری اسلامی این است که هیچ جنگی را ما شروع نکرده‌ایم؛ جنگ‌هایی داشته‌ایم، منتها شروع‌کننده طرف مقابل بوده. وقتی‌ که طرف مقابل شروع کند، ما البتّه با قدرت وارد میدان می‌شویم، امّا ما جنگ را شروع نمی‌کنیم؛ اینکه طرف ما. طرف آمریکایی و آمریکایی‌ها هم جنگ را شروع نمی‌کنند، برای اینکه گمان می‌کنم آمریکایی‌ها هم می‌دانند که اگر جنگی را اینجا شروع کنند، صد درصد به ضررشان تمام خواهد شد. جمهوری اسلامی و ملّت ایران آن مجموعه‌ای هستند که هرکس به آن‌ها تعرّض بکند، ممکن است ضربه بزند، امّا ضربه‌ی بزرگ‌تر را خودش خواهد خورد؛ کمااینکه تا حالا این‌جوری بوده.» (۱)

۱- بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم (۱۳۹۷.۵.۲۲)

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها