یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

«دزفول»؛ از مظلومیت تا اقتدار

دزفول که زمانی به دلیل موشک‌باران‌های مداوم دشمن، به‌عنوان «شهر هزار موشک» از آن یاد می‌شد، اکنون باز هم نامش با موشک گره خورده است؛ آن هم در حالی که این‌بار دزفول است که غرش رعدآسای آن لرزه بر تن هر متخاصمی می‌افکند.
کد خبر: ۵۶۱۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷ - 18December 2022

«دزفول»؛ از مظلومیت تا اقتدارگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ در تقویم دفاع مقدس، ۲۸ آذرماه یادآور جنایت رژیم بعثی عراق علیه مردم مقاوم دزفول است. در این جنایت که سال ۱۳۶۱ رخ داد، صدامیان با حمله موشکی به شهر دزفول، ۶۲ نفر را شهید و ۲۸۷ نفر را مجروح کردند.

درپی این حادثه و به دلیل تداوم حملات موشکی رژیم بعثی به این شهر، دزفول به «شهر موشک‌ها» معروف شد.

این شهر علاوه بر تحمل حملات موشکی، بار‌ها مورد حمله هوایی و توپخانه‌ای نیز قرار گرفت؛ اما با وجود تمامی خطرات و سختی‌ها، مردم این شهر راضی به ترک دیار خود نشدند، بلکه راه مقاومت و پایداری را برگزیدند تا نام این شهر و حماسه‌آفرینی مردم دزفول در تاریخ ماندگار شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، اسفندماه ۱۳۷۵ در اجتماع بزرگ مردم دزفول طی سخنانی از حماسه مقاومت، ایستادگی و شجاعت مردم دزفول در شدیدترین حملات دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی تجلیل کردند و این منطقه از میهن اسلامی را سرزمین افتخارات تاریخ ایران نامیدند.

ایشان همچنین برخورداری ملت ایران از استعداد‌ها و امکانات لازم برای ترمیم عقب‌ماندگی‌های ناشی از سلطه استکبار را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: ملت ایران در تلاش است تا با تکیه بر قدرت درونی خویش، کشوری آباد، آزاد، توسعه‌یافته و الگو برای ملت‌ها بسازد؛ بنابراین چنین ملتی را آمریکا و متحدین او و قدرت‌های شرق و غرب عالم نمی‌توانند شکست دهند و این همان واقعیتی است که مردم قهرمان دزفول آن را در ابعاد کوچکتری به جهان نشان داده‌اند و شهر ویران شده خود را به مانند دسته گلی بازسازی و احیا کرده‌اند.

این ایام، یادآور حماسه و مقاومت مردم دزفول است که بنا به گفته‌ی رهبر انقلاب اسلامی به نماد شکست‌ناپذیری ملت ایران تبدیل شدند و اکنون ایران اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و قدرت درونی خویش توانسته پله‌های پیشرفت در عرصه‌های مختلف را با سرعتی بالا طی کند.

یکی از عرصه‌های پیشرفت کشور، حوزه نظامی است؛ پیشرفت‌های این حوزه با تکیه بر تجارب دفاع مقدس رقم خورده و توان بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به شکلی چشمگیر افزایش داده است.

رسیدن به این سطح از بازدارندگی دفاعی، حاصل برخورداری از روحیه مقاومت و شکست‌ناپذیری است؛ روحیه‌ای که مردم مقاوم دزفول در اوج موشک‌باران‌ها از خود به نمایش گذاشتند که تولید انواع موشک‌های پیشرفته و نقطه‌زن، یکی از دستاورد‌های آن است. موشک بالستیک میان‌برد «دزفول» از جمله همین موشک‌هاست که ضمن برخورداری از فناوری‌های نوین، نام‌گذاری آن نیز هوشمندانه است. نام دزفول که زمانی به‌عنوان شهری جنگ‌زده و مظلوم شناخته می‌شد، اکنون نشان‌دهنده قدرت و توانمندی ملت ایران است.

دزفول که زمانی به دلیل موشک‌باران‌های مداوم صدامیان، به‌عنوان «شهر هزار موشک» از آن یاد می‌شد، اکنون باز هم نامش با موشک گره خورده است؛ آن هم در حالی که این‌بار دزفول است که غرش رعدآسای آن لرزه بر تن هر متخاصمی می‌افکند.

انتهای پیام/ 200

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسلمان ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
0
بسیار عالی بود... رسیدن از مظلومیت مردم دزفول تا اقتدار موشک دزفول... حقیقتا مطلب زیبایی بود
نظر شما
پربیننده ها