به‌مناسبت سالگرد شهادت ام ابیها؛

«پرچم فرهنگ فاطمی» در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آمد

دیری نخواهد پایید که پرچم فرهنگ مستغنی فاطمی در سراسر پهنه‌ی گیتی به اهتزاز در خواهد آمد و روشنایی بر ظلمت و تاریکی پیروز خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰ - 17January 2021

پرچم فرهنگ فاطمی در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آمدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امروز سالروز شهادت دخت پیامبر حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیهاست. دختری که به فرمایش حضرت رسول صلوات الله علیه و آله ام ابیها بود و ام الائمه نیز شد.

فاطمه دختر پیامبر، همسر امام علی علیه السلام و مادر امامان حسن و حسین علیهما السلام بود. مادری نمونه و الگویی تربیتی برای همه‌ی نسل‌ها بوده و هست. تمامی خصائص و صفات بارز حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها در سیره و شیوه‌ی زندگی تمامی ائمه‌اطهار هویداست. طرز و شیوه‌ی تربیتی سکینه‌ی طیبه‌ی طاهره‌ی معصومه در سیره‌ی حسنی و حسینی و سایر ائمه‌ی اطهار پیداست.

حُسن خلق و بخشندگی امام حسن و شجاعت و در عین حال مظلومیت امام حسین علیهم السلام، صبر و استعانت به درگاه حق تعالی امام سجاد، علم امام پنجم، صدق امام ششم کظم غیظ امام کاظم و راضی به رضای حق بودن امام علی ابن موسی‌الرضا، پرهیزکاری و تقوا امام جواد و امام علی النقی و صبر امام حسن عسکری و حجت خدا بودن امام عصر (ارواحنا فداه) همگی از ویژگی‌های آن حضرت هستند که بر مبنای شیوه‌ی تربیتی آن بزرگوار نسل اندر نسل میراث سترگ و ماندگار ائمه‌ی اطهار، شیعیان جهان و همه‌ی مسلمانان و جهانیان به جای مانده است.

سالروز شهادت آن حضرت بهترین فرصت برای تعمق و تفکر درباره‌ی سیره‌ی زندگی آن بزرگوار است. یکی دیگر از راه‌های شناخت ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت بررسی القابی است که به آن حضرت داده شده است.

«زهرا و زهره» هر دو معنای روشنگر و درخشنده به معنای کسی که چراغ راه امت است. طیبه و طاهره و زکیه هر سه نشان از طهارت وجود آن حضرت دارد. راضیه و مرضیه نشان دهنده تسلیم شدن در برابر خواسته‌ی الهی است.

حلقه‌ی وصلت بین نبوت و امامت یقینا حضرت فاطمه طاهره‌ی طیبه هستند. کسی که در دامان پر مهر و عطوفتش نهال امامت ریشه گرفت و رشد کرد؛ و امروز ریشه‌های این درخت تنومند تا اقصی نقاط جهان هستی پیش رفته است.

در سالیان اخیر در برخی از کشور‌های غیر اسلامی مراسم دهه‌ی نخست محرم با شکوه خاصی برگزار شد و نشان دهنده همان تربیت و تعلیماتی است که ام ابیها به پیروانشان مبذول داشته‌اند.

دیری نخواهد پایید که پرچم فرهنگ مستغنی فاطمی در سراسر پهنه‌ی گیتی به اهتزاز در خواهد آمد و روشنایی و ظلمت بر تاریکی پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار