نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اقتدار دفاعی و خودکفایی در صنعت موشکی و هسته‌ای مرهون دوران دفاع مقدس است

عباس مقتدایی، قدرت دفاعی، خودکفایی و پیشرفت در صنعت موشکی و هسته‌ای کشورمان را برگرفته از آموزه‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد.
کد خبر: ۴۳۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ - 18January 2021

اقتدار دفاعی و خودکفایی در صنعت موشکی و هسته‌ای مرهون دوران دفاع مقدس استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رزمایش موشک‌های بالستیک سپاه در کویر مرکزی ایران، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران، تقویت قدرت دفاعی و بازدارندگی بوده که همواره در دستور کار قرار داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های حوزه نظامی، دفاعی و امنیتی کشورمان اظهار داشت: در اثر فشارهایی که نظام سلطه در دوران دفاع مقدس به کشورمان وارد کرد به خوبی متوجه شده‌ایم که این نظام فقط زبان زور و بهره‌مندی از جنگ افزارهای نظامی را متوجه می‌شود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم با نظام سلطه بر اساس منطق، اخلاق و استدلال صحبت کنیم بلکه باید به آنها تفهیم کنیم که در حوزه نظامی آنقدر توانمند هستیم که هیچ کس جرأت دست درازی به تمامیت ارضی کشورمان را ندارد؛ البته آنها می‌دانند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از اساس بر مبنای دفاع بوده و هیچگاه به دنبال کشورگشایی و تهاجم نبوده‌ایم.

مقتدایی گفت: در طول سالیان گذشته به جهت دستیابی ایران به مرزهای دانش و پیشرفت‌های شگرفی که در عرصه‌های مختلف هوافضا و ابعاد مختلف علم و فناوری داشته، موفق شده‌ایم نه تنها ابتکارات قابل توجه و موثری در زمینه ساخت ملزومات مورد نیاز در عرصه دفاع داشته باشیم بلکه توانسته‌ایم پا به پای فناوری‌های روز دنیا پیش رفته و نیاز دفاعی کشور را برطرف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته دشمنان ما حتی حاضر نبودند بخشی از تکنولوژی ساخت پهپاد را در اختیار ایران قرار دهند، اظهار داشت: در نتیجه این اقدامات خصمانه، توانستیم به تکنولوژی لازم دست پیدا کرده و از هوش مصنوعی در کنار هوش نیروهای خبره و متخصص استفاده و به یک کشور توانمند، قدرتمند و اثرگذار در منطقه تبدیل شویم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توانمندی‌های ما نه قرضی و نه عاریه‌ای است بلکه مبتنی بر توان بومی نیروی انسانی و کارگاه های مجهزی است که در نتیجه تلاش دانشمندان جوان و باتجربه کشور به آن دست یافته‌ایم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری می‌توانیم دست دشمن متجاوز را قطع کرده و پای آنها را از منطقه ببریم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه کسانی که در زمینه‌های سیاسی و نظامی خبرگی دارند، می‌دانند جمهوری اسلامی ایران، کشوری مستقل، مقتدر و توانمند در حوزه نظامی و دفاعی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها