نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

هیچ گروه و رسانه‌ای حق اهانت به اقوام اصیل ایرانی را ندارد

علی نیکزاد گفت: هیچ فرد و رسانه‌ای حق توهین به اقوام اصیل ایرانی را ندارد.
کد خبر: ۴۳۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 18January 2021

هیچ گروه و رسانه‌ای حق اهانت به اقوام اصیل ایرانی را نداردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) خانه ملت، طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: کردها از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین اقوام ایرانی هستند و متأسفانه در رسانه ملی که از بیت‌المال تأمین می‌شود، شاهدیم که به اقوام اصیل ایرانی توهین می‌شود.

وی خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما، تصریح کرد: چرا اجازه می‌دهید که در برنامه‌های صدا و سیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟ مگر رهبر معظم انقلاب بارها نفرمودند که توهین به اقوام و مذاهب رسمی کشور، خط قرمز نظام است؟ پس چرا به این توصیه‌ها عمل نمی‌کنید؟

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چطور اجازه می‌دهید که به فرهنگ اصیل ایرانی توهین شود؟ باید بدانید که لباس کردی، لباس غیرت، شهامت و مرادنگی است و ما نمایندگان کرد در مجلس شورای اسلامی به هیچ فردی اجازه نمی‌دهیم که نسبت به این قوم اصیل توهینی سر زبان بیاورد.

حسین‌پور گفت: لازم است در انتخاب مجریان صدا و سیما دقت نظر شود و همچنین این مجری باید از مردم غیور و انقلابی کرد عذرخواهی کند.

در ادامه، علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: هیچ کس، هیچ گروه و هیچ رسانه‌ای حق اهانت به اقوام اصیل ایرانی را ندارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کردهای باغیرت، افتخار ایران و انقلاب اسلامی هستند و از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست می‌کنم که در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها