تحمیل موازنه وحشت به رژیم صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر لزوم استفاده از گزینه مقاومت و بیرون راندن رژیم صهیونیستی تأکید کردند.
کد خبر: ۴۳۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ - 18January 2021

تحمیل موازنه وحشت به رژیم صهیونیستی توسط مقاومت فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه خواستار تدوین برنامه سیاسی مشترک بین مردم فلسطین و گروههای مقاومت در این کشور شد.

النخاله در سخنرانی همایش «غزه... نماد مقاومت» گفت که فقدان برنامه سیاسی مشترک، روشن و الزام آور به معنای ابهام در دیدگاههای سیاسی است و منجر به بحران بی‌اعتمادی شده است.

خبرگزاری صفا به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد که ملت فلسطین با خون و معیشت خود، هزینه فقدان این برنامه را پرداخت کرده است.

وی گفت که جهاد اسلامی با ملت فلسطین تلاش خواهد کرد که پرچم مقاومت و جهاد را برافراشته نگاه دارد تا بازگشت آوارگان صوت گیرد و فلسطین آزاد شود.

النخاله خاطر نشان کرد، اعلام زمان انتخابات توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، معلول فشارهای زیاد و مداوم بوده است.

این مسئول جهاد تصریح کرد، هدف از این انتخابات، تشکیل دولتی است که در سطح بین‌المللی و عربی به رسمیت شناخته شود و بدین ترتیب، «مسیر مذاکراتی تکمیل شود که از چند سال پیش، متوقف شده بود».

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به پیشرفت مقاومت فلسطین، خاطر نشان کرد، مقاومت موفق شده است «موازنه وحشت» را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند و این رژیم، حساب ویژه‌ای بر آن باز کرده است.

النخاله در پایان خاطر نشان کرد، ملت فلسطین که در برابر اشغالگر اسرائیلی ایستادگی و مقاومت کرده، در برابر حکام فریبکار و شکست خورده عرب تسلیم نخواهد شد؛ حاکمی که به بهانه عینی‌گرایی و واقعگرا بودن، با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی کردند.

هنیه: طرح کاملی برای مقابله با اشغالگری تدوین شود

در همین ارتباط، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم گفت که برگزاری چنین نشستهایی از سوی جمهوری اسلامی ایران، جای تعجب ندارد؛ زیرا تهران با این نشستها بر مسئله فلسطین تأکید می‌کند.

هنیه تأکد کرد، معامله قرن، اصول مسئله فلسطین را هدف قرار می‌دهد و پس از آن، طرح اشغال کرانه باختری و پس از عادی‌سازی صورت گرفت، ولی برای مقابله با این خطرات، باید طرح راهبردی کاملی تدوین شود.

وی با تأکید بر گزینه مقاومت برای بیرون راندن اشغالگران، خاطر نشان کرد، مقاومت ادامه داشته و سلاح هم در دسترس است و باید «فراکسیون مستحکمی ایجاد شود که بر گزینه انتفاضه و حمایت از ایستادگی ملت و تداوم مقاومت اتفاق نظر داشته باشد».

این مسئول حماس در پایان تصریح کرد، باید به سمت تمام آزادگان جهان که مخالف اشغالگری و زورگویی آمریکا هستند، رفت و جهان نیز از این اشغالگری به ستوه آمده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها