در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا اجرا شد؛

عملیات ترکیبی «تیپ نوهد» در سواحل مکران/ ایجاد اختلال در سامانه کنترل فرماندهی و جنگال دشمن

سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش گفت: تیپ ۶۵ نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا عملیات ترکیبی را در سواحل مکران با موفقیت انجام داد.
کد خبر: ۴۳۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ - 19January 2021

اجرای عملیات ترکیبی تیپ ۶۵ نیروی مخصوص در سواحل مکرانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث شرفی» سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش با اشاره به آمادگی نیرو‌های مخصوص و واکنش سریع نزاجا، اظهار داشت: تیپ ۶۵ نیروی مخصوص (تیپ نوهد) با اجرای عملیات متحرک هوایی، به صورت ترکیبی و همزمان عملیات نفوذ و تهاجم را با موفقیت انجام داد.

وی افزود: غواصان تیپ ۶۵ نیروی مخصوص ارتش در این بخش از رزمایش به ۲ گروه تقسیم شده و با بالگرد‌های شنوک در سطح آب فرود آمده، به عمق دریا نفوذ و اهداف دریایی را منهدم کردند و گروه دوم نیز با انهدام پایگاه‌های تعبیه شده در ساحل، به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتند.

امیر شرفی تصریح کرد: این غواصان با تکیه بر مهارت‌های چندگانه فردی خود اعم از سقوط آزاد و نفوذ تاکتیکی از زمین، هوا و دریا توانستند ابعاد مختلف این مهارت‌ها را در رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیاتی کرده و با موفقیت تاکتیک نفوذ و تهاجم را اجرا کنند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش گفت: ایجاد اختلال در سامانه کنترل فرماندهی، جنگال (جنگ الکترونیک) و مخابرات دشمن در سطح دریا و همچنین عملیات ترکیبی چتربازان غواص نیروی زمینی ارتش با پشتیبانی انواع بالگرد‌های هوانیروز در سطح و در آب‌های دریای عمان یکی از تاکتیک‌های به کار گرفته شده در این رزمایش بود که با موفقیت اجرا شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها