آوای انقلاب در «رادیو انقلاب» نواخته شد

«رادیو انقلاب» در آستانه فرارسیدن دهه فجر، با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا، افتتاح شد.
کد خبر: ۴۳۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ - 19January 2021

آوای انقلاب در «رادیو انقلاب» نواخته شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم افتتاح «رادیو انقلاب» در آستانه فرارسیدن دهه فجر، با حضور «علی بخشی‌زاده» معاون «صدا» رسانه ملی، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام «سید رمضان موسوی‌مقدم» قائم مقام «رسانه ملی»، «زهرا شیخی» سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خانواده شهدا در ساختمان «شهدای رادیو» برگزار شد.

بیانیه گام دوم انقلاب، نشان‌دهنده نقش مردم در انقلاب اسلامی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در این مراسم، با بیان این‌که رادیو، رسانه‌ای گرم و پویاست و پرمخاطب‌ترین و موثرترین حقایق و جریان‌سازی‌ها را در بستر این رسانه باید جست‌وجو کرد، اظهار داشت: در طول ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش رادیو نقشی بی‌بدیل بوده است و رادیو در این سال‌ها جایگاه خود را حفظ کرده و باید تثبیت این جایگاه تلاش کند.

حجت‌الاسلام رستمی، انقلاب اسلامی ایران را یکی از بی‌نظیرترین پدیده‌های قرن دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، نشان‌دهنده اهمیت و نقش مردم در انقلاب اسلامی است و آن‌چه در این بیانیه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد، دستاورد‌هایی بود که به‌دست آمد.

وی ادامه داد: رادیو انقلاب باید بتواند آن‌چه که در گذشته مردم بوده است را به تصویر بکشد. مردم ما پای انقلاب ایستادند، چه در جنگ‌های تحمیلی و... و سربلندتر از همیشه در حال حرکت هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: بیان آنچه اشاره شد از رسالت‌های رادیو انقلاب است و این رادیو رسالت تخصصی خود را دارد و به جریان تحریف پاسخ می‌دهد و با همتی که در عزیزان دیده می‌شود، این رادیو موفق خواهد بود.

انقلاب اسلامی ما پدیده‌ای بی‌بدیل در گذشته تاریخ است

قائم مقام «رسانه ملی» نیز در آیین افتتاحیه «رادیو انقلاب»، با بیان این‌که «رادیو انقلاب» باید با روایت درست تاریخ گامی مؤثر در مقابله با جنگ نرم بردارد، اظهار داشت: در قرن ۲۱ که عصر رسانه‌هاست؛ بنابراین اگر توجهی به این عرصه نشود، دچار خسران می‌شویم.

وی با بیان اینکه امروز به عصر مطالبات رسیده‌ایم، گفت: در جنگ روایت‌ها، حتی در بسیاری موارد، قُلبِ موارد می‌شود در قرآن می‌فرماید برخی بر اندام حق، لباس باطل می‌پوشانند. امروز آن‌ها روایت خودشان را در رسانه‌ها می‌گویند، نه روایت حقیقتی را؛ بنابراین رسانه‌ها باید مراقبت کنند تا در این دام نیافتند.

قائم مقام رسانه ملی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما پدیده‌ای بی‌بدیل در گذشته تاریخ است؛ اما وقتی می‌خواهد توسط رسانه‌های دیگر نشان داده شود، آن‌ها نه‌تنها واقعیت را بیان نمی‌کنند، بلکه متناسب با اهداف خودشان بیان و حتی تاریخ‌سازی می‌کنند و اتفاقات را آن‌طور که می‌خواهند روایت می‌کنند.

ضرورت بازخوانی اصول و مبانی انقلاب اسلامی در «رادیو انقلاب»

همچنین، معاون «صدا» رسانه ملی نیز در آیین گشایش «رادیو انقلاب» اظهار  داشت: شبکه رادیویی انقلاب گام مهمی در راستای شناسایی مفاهیم انقلاب و نقطه عزیمت نظام رسانه‌ای و رادیویی کشور در عرصه جنگ نرم به حساب می‌آید.

«علی بخشی‌زاده» افزود: حدود ۴۲ سال پیش مجری محترمی اعلام کرد که «این صدای انقلاب اسلامی است»، حالا بعد از گذشت ۴۲ سال، من این افتخار را دارم که مجدد اعلام کنم که صدای انقلاب با صلابت، با عزت، حکمت در آستانه ۴۲ سالگرد خود است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بی‌شک پدیده بی‌نظیر قرن بیستم است که ضمن تحول عمیق در معادلات جهانی، راه نوینی را فراروی جهان اسلام باز کرده است؛ بر همین اساس، دشمنان انقلاب اسلامی از همان اوایل انقلاب برای مقابله و شکست این حرکت جهانی، تمام همت و تلاش خودشان را به کار گرفتند.

معاون «صدا» رسانه ملی افزود: از این رو راهبرد القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی به‌عنوان اساسی‌ترین رویکرد تقابلی با جمهوری اسلامی انتخاب و همزمان بعد از ناکامی در جنگ سخت و هشت سال دفاع مقدس، جنگ روانی و نرم دشمن در بستر رسانه به مهم‌ترین قالب نبرد‌های جبهه استکبار تعیین شد و در این میان رادیو به‌عنوان رسانه‌ای همراه از ابتدای انقلاب تاکنون نقش مهمی در تبیین و روشنگری اهداف و مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمن داشته است.

وی گفت: شبکه رادیویی انقلاب گام مهمی در جهت شناسایی مفاهیم انقلاب و نقطه عزیمت نظام رسانه‌ای و رادیویی کشور در عرصه جنگ نرم است،که در بستر آن، تلاش برای خنثی‌سازی راهبرد ناکارآمدنمایی جمهوری اسلامی در صدر فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.

بخشی‌زاده افزود: این رادیو به‌طور اختصاصی با هدف جریان‌سازی انقلابی فعالیت می‌کند که ضمن بازخوانی اصول و مبانی انقلاب اسلامی و عملکرد چهل سال گذشته جمهوری اسلامی، در تلاش است تا مبتنی بر گفتمان انقلابی «ما می‌توانیم و بلکه ما توانستیم» به تبیین اهداف و آرمان گام دوم انقلاب اسلامی بپردازد.

وی ادامه داد: رادیو انقلاب نقطه عظمت رادیو است که به‌طور اختصاصی در ابعاد مختلف نظری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فناوری ضمن تشریح دستاورد‌های انقلاب اسلامی، نسبت به مسیر آینده انقلاب و مطالبات نسل‌های نوپای انقلاب، پاسخی مناسب ارائه کند.

معاون «صدا» رسانه ملی گفت: از آن‌جا که امروز دیگر جنس مبارزه و مخاطرات نسبت به دوران انقلاب عوض شده است و در کنار ناامنی شکلی و فیزیکی، از حملات هویتی و نرم بسیار استفاده می‌شود. نقش رسانه در پیوست رسانه‌ای انقلاب اسلامی دارای اهمیت ویژه‌ای می‌شود، از این‌رو آن‌چه که انقلاب اسلامی را تاکنون در مسیر موفقیت قرار داد، رهبری امامین انقلاب، وفاق مردمی ملت ایران و آرمان‌های الهی بوده است.

جریان مقاومت و راه شهیدان، چراغ راه «رادیو انقلاب»

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین گشایش «رادیو انقلاب»، اظهار داشت: در این یک‌ماهه حرف‌های زیادی از مسیر مقاومت زده شد و هنوز که هنوز است لاله‌های خونین ما برمی‌گردند، اما دریغ که خیلی‌ها این را فراموش کردند

«زهرا شیخی» افزود: انقلاب ما امروز ۴۲ ساله است و وجدان‌های آرمان‌خواه ما بیدار و امروز بین واقعیت و باید‌ها حرف‌های زیادی است که چگونه وارد میدان شویم تا ولی فقیه از ما راضی باشد.

وی ادامه داد: «رادیو انقلاب» باید انگیزه‌اش را زیاد کند و پیام انقلاب اسلامی به گوش تمام مردم دنیا برسد. کسانی که در داخل دم از وابستگی می‌زنند، باید حواس‌شان را جمع کنند و ما بیداریم و رادیو انقلاب این پیام را به گوش همه می‌رساند.

شیخی گفت: یادآوری آرمان‌ها، خواسته‌ها و اهداف امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند راه‌گشا باشد. اگر بانوان ما آگاه‌تر شوند و دانش عمیق‌تری به انقلاب پیدا کنند، می‌توانند تمدن اسلامی را به دست صاحب اصلی‌اش که امام زمان (عج) است، برسانند.

وی افزود: بازی رسانه‌ای، بازی سختی است و امروز تصمیم‌های مهمی که برای کشورمان گرفته می‌شود، در فضای رسانه‌ای گرفته می‌شود. این‌که می‌گفتیم «ما می‌توانیم» را امروزه می‌توانیم بگوییم «ما توانستیم»؛ پس مراقب باشید که «ما توانستیم» و آخرین آن تولید واکسن کرونا بود و افرادی که در بحران فعلی پیام‌هایی مبهم ارسال می‌کنند، بدانند که برای ما روشن است و اجازه واردات واکسن را نخواهیم داد.

خاطرنشان می‌شود، شبکه رادیویی انقلاب با شعار «صدای گفتمان انقلاب اسلامی» تا پایان بهمن‌ بر روی موج اف.ام، ردیف ۹۵.۵ به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند «رادیو انقلاب» را از طریق برنامه کاربردی «ایران صدا» بر روی تلفن‌ همراه خود بشنوند و یا این‌که از طریق تارنمای «رادیو انقلاب» به نشانی radioenghelab.ir، برنامه‌های این رادیو را دنبال کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار