روحانی در جلسه هیات دولت:

امروز دفتر سیاه ترامپ برای همیشه بسته می‌شود/ مقاومت ملت منجر به شکست دشمنان شده است

رئیس جمهور گفت: از بدو ظهور انقلاب اسلامی تا کنون این مقاومت و مشارکت مردم در تمام عرصه‌های مهم و مختلف بوده که منجر به شکست توطئه‌های دشمنان شده است.
کد خبر: ۴۳۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ - 20January 2021

امام بر مسئله مردم‌سالاری تاکید ویژه‌ای داشت/ مقاومت ملت منجر به شکست دشمنان شده استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان در بهمن سال ۵۷، اظهار داشت: سالی که انقلاب به پیروزی رسید، سال ۱۳۹۹ هجری قمری بود و امروز هم سال ۱۳۹۹ هجری شمسی است، ولی این تقارن وجود دارد و آن‌ سال پیروزی در برابر استعمار و استبداد رخ داد و امسال هم ان‌شالله پیروزی در برابر فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی با ایستادگیِ مردم خواهد بود.

وی افزود: باید شکرگزار خداوند باشیم که در سال ۱۳۹۹ قمری دوران یک ظالم و مستبد تمام و سرنگون شد و امروز هم در ۱۳۹۹ شمسی دوران یک مستبد دیگر سپری شده و امروز حکومت نحس او رو پایان است؛ کسی که در تمام چهار سال جز ظلم، فساد و مشکلات برای مردم خود و مردم جهان ثمر دیگری نداشت.

روحانی با بیان اینکه امام خمینی (ره)، اسلام و اجرای احکام اسلام را با نظر اکثریت جامعه مسلمان ایران کنار هم قرار داد، گفت: وقتی اسلام و احکام اسلام در جامعه ما می‌تواند حاکمیت کامل داشته باشد که ما بتوانیم اکثریت مردم را به خوبی با اسلام آشنا کنیم.

وی افزود: ما باید دعوت کننده خوبی باشیم و بتوانیم مردم را به خوبی با اسلام آشنا کنیم؛ وگرنه اسلام منطبق با فطرت انسانی است؛ چراکه پاکی، عدالت، راستگویی، مبارزه با ظلم و ... از ویژگی های بارز و برجسته اسلام است.

روحانی گفت: امام در همه جا بر اجرای احکام تاکید داشت، امام بر مسئله مردم‌سالاری هم تاکید ویژه‌ای داشتند؛ این که «میزان رای ملت است»، یک کلمه بنیادی بود که بر اساس قانون اساسی تبیین شده است؛ از بدو ظهور انقلاب اسلامی تا کنون این مقاومت و مشارکت مردم در تمام عرصه‌های مهم و مختلف بوده که منجر به شکست توطئه‌های دشمنان شده است.

امروز دفتر سیاه ترامپ برای همیشه بسته می‌شود

رئیس جمهور گفت: امروز دفتر سیاسی ترامپ برای همیشه بسته می‌شود و هر ظالمی که سرنگون شود، ما خدا را شکر می‌کنیم؛ البته ممکن است عده‌ای خوششان نیاید و این دستور اسلام است؛ آدمی که امروز حکومت منحوسش پایان می‌یابد، میراثی که از خود در این چهار سال در جامعه آمریکا به‌جای گذاشت دو قطبی شدن جامعه آمریکا را می‌بینید. واشنگتن‌دیسی در روز تحلیف رئیس‌ جمهور جدید به پادگان نظامی تبدیل شده و نظامیان آمده‌اند تا امنیت شهر را برقرار کنند و این از ثمرات کار‌های ناشیانه و یا مستنبدانه ترامپ است.

روحانی تاکید کرد: انزوای سیاسی آمریکا از میراث ترامپ است و آمریکا در سیاسیت‌های خود تنها ماند و جایی که علیه فلسطین کار کرد تنها ماند و جایی که رو به‌روی برجام ایستاد تنها ماند و در سازمان‌های بین‌المللی تنها ماند و در سازمان ملل و شورای امنیت و در سالی که خودش ریاست شورای امنیت را در سال ۱۳۹۷ به‌عهده گرفت و سران شورا را دعوت کرد که برجام را محکوم کند و تمام ۱۴ عضو در حضور او علیه وی صحبت کردند و این فضاحت بزرگ در تاریخ آمریکا بود.

وی ادامه داد: در هر موردی هم که در برابر ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ ایستاد بازهم شکست خورد و جایی که آمد جلوی تحریم تسلیحاتی را بگیرد شکست خورد و جایی که خواست «اسنپ‌بک» را اجرا کند و جایی که در مجمع عمومی خواست کاری کند که کمیته‌های تحریم باقی بماند هم شکست خورد و آمریکا در چند مورد به‌طور رسمی به میدان آمد پیشنهاد رسمی داد و دوره‌گردی کرد تا رأی بیاورد، ولی شکست خورد.

رئیس‌ قوه مجریه با بیان اینکه انزوای سیاسی جزو میراث ترامپ است و طول می‌کشد تا این میراث را از بین ببرند، عنوان کرد: بی‌اعتمادی جهان نسبت به امضا و تعهد آمریکا از این میراث است؛ ما تابحال ندیده بودیم که رئیس‌ جمهوری در آمریکا اعتراف کند که یک فرمانده بزرگ نظامی یک کشور را در کشور دیگری که او مهمان بوده را ترور کند و رسما هم اعلام کند یک تروریست احمق در تاریخ دیدیم و تروریسم دولتی روی پیشانی کاخ سفید حک شد.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاش ترامپ، تندروهای آمریکا، اسرائیل و عربستان این بود که برجام را از بین ببرند اما برجام زنده ماند و امروز سرحال تر از قبل هم است. من از رسانه‌ها، دوستان و آنهایی که با دولت میانه خوبی ندارند می‌خواهم واقعیت را بگویند آن چه در این سه سال بر سر ما آمد توطئه‌های ترامپ بود.

وی افزود: اگر ما مثل همیشه نفت می‌فروختیم و بانک و بیمه و کشتیرانی ما مثل قبل فعالیت داشتند شرایط ما کاملا متفاوت بود. همه اینها توطئه آنها بود البته در اهدافشان که از بین بردن نظام و کشاندن مردم به خیابان بود صد در صد شکست خوردند، ولی به هر حال به مردم فشار وارد شد.

رئیس جمهوری ادامه داد: ما امروز آمادگی داریم اگر طرف مقابل با صداقت به میدان بیاید مسائل را حل و فصل کنیم و معتقدیم که خیلی سریع می‌توان مسائل را حل و فصل کرد. اگر آنها به تمام تعهدات خود عمل کنند هر ساعتی که شروع به عمل بکنند ما ساعت بعد عمل می‌کنیم. البته ما برنامه‌های خود را هم پیش خواهیم برد. باید به مردم بگویم که شرایط سه سال پیش تکرار نخواهد شد و آن رنجی که در این سه سال مردم کشیدند تکرار نمی‌شود. آمار هم این واقعیت را به ما می‌گوید امروز قیمت ارز به سمت تعادل می‌رود و قیمت مسکوکات انتظار مردم و سایر آمارها هم همه این واقعیت را نشان می دهند.

رئیس جمهور با تاکید بر این که برای دنیا و ملت ایران روشن شده که سیاست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی علیه ایران صد درصد شکست خورده است عنوان کرد: درست است که مردم در این مدت رنج بسیاری کشیدند و صبورانه تحمل کردند اما شکست این سیاست برای ما مبرهن است و از آن عبور کردیم. در این یک سال که کرونا اضافه شد باز مردم در صحنه بودند و باز ترامپ جنایت جدیدی مرتکب شد.

روحانی در پایان گفت: آنها برای خرید واکسن مانع ایران شدند و برای خرید دارو سنگ اندازی کردند و در هر جایی هر اقدامی توانستند علیه منافع ملی ایران انجام دادند؛ ولی در هدف نهایی خود شکست خوردند. امروز مسیر صادرات غیر نفتی ما تقریبا در حال عادی شدن است و در صادرات نفتی هم شرایط ما از ماه های پیش به مراتب بهتر است و صادرات فرآورده های نفتی هم در مسیر درست حرکت می‌کند که همه اینها به معنی شکست سیاست آمریکا علیه ایران است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار