مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی:

جشنواره تئاتر فجر با حضور مخاطبان و رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار می‌شود

قادر آشنا گفت: آنچه تاکنون به صورت قطعی مشخص شده آن است که جشنواره تئاتر فجر قطعا به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی صورت خواهد پذیرفت
کد خبر: ۴۳۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ - 20January 2021

جشنواره تئاتر فجر با حضور مخاطبان و رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، قادر آشنا مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی در گفت‌وگویی، پیرامون برگزاری جشنواره تئاتر فجر در سالن‌های دولتی اظهار داشت: اینکه سالن‌های برگزار کننده سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر دولتی یا خصوصی باشند کاملا تحت نظر و به تصمیم دبیر جشنواره «حسین مسافرآستانه» بوده و مرکز هنر‌های نمایشی در قبال این انتخاب اطلاعی ندارد.

وی درباره برگزاری فیزیکی جشنواره تئاتر فجر گفت: آنچه تاکنون به صورت قطعی مشخص شده آن است که جشنواره تئاتر فجر قطعا به صورت فیزیکی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی در همین رابطه ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر امسال با تخصیص پنجاه درصد ظرفیت سالن‌های اجرا میزبان مخاطبان خواهد بود. از سویی با توجه به تجربه ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این جشنواره تماما بر اساس شیوه نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و کاملا سخت گیرانه در رابطه با رعایت بهداشت برگزار خواهد گردید.

وی درباره استقبال گروه‌های تئاتر از بازگشایی تماشاخانه‌ها افزود: آنچه مشخص است اینکه ما هنوز در ابتدای راه بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر هستیم و باید دید در ادامه گروه‌ها چه واکنشی به این بازگشایی خواهند داشت.

آشنا ارائه آمار دقیق از موفقیت بازگشایی تئاتر را نیازمند گذشت زمان دانست و خاطرنشان کرد: طبیعتا به محض بازگشایی تئاتر نمی‌توان انتظار شروع اجرا‌ها را داشت، در این شرایط طبیعتا گروه‌ها برای روی صحنه بردن آثار نیازمند به زمان برای آماده سازی و تمرین هستند تا بتوانند اثر خود را با کیفیت روی صحنه ببرند. در هر صورت نگاه مرکز هنر‌های نمایشی نسبت به آثاری که در این برهه زمانی اجرا می‌روند کاملا حمایتی است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها