تحلیل/

موشک‌های نقطه‌زن مقاومت؛ کابوس صهیونیست‌ها

توانایی نقطه زنی موشک‌های مقاومت یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های صهیونیست‌ها از جنگ‌های آینده است که این موشک‌ها که می‌تواند زیرساخت‌های اقتصادی حیاتی این رژیم را ظرف چند روز نابود کند.
کد خبر: ۴۳۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵ - 21January 2021

موشک‌های نقطه‌زن مقاومت؛ کابوس صهیونیست‌هاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هشدار در مورد ضعف راهبردی استراتژی‌های جنگی اسرائیل در قبال جنگ‌های جدید، تاکنون بارها از سوی کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی مورد اشاره قرار گرفته است به صورتیکه 10 دی  «تسحاف بريک» افسر صهیونیستی و مسئول رسمی رسیدگی به شکایت نظامیان در ارتش رژیم صهیونیستی درباره عدم آمادگی این رژیم برای ورود به هرگونه جنگ احتمالی در آینده نوشت که یک طناب موشکی از هر طرف اسرائیل را محاصره کرده است.

این افسر صهیونیست در گزارش خود گفت: این موشک‌ها از غزه، لبنان، یمن، عراق و سوریه به سمت اهداف استراتژیک اسرائیل همچون نیروگاه‌ها، تاسیسات آب شیرین کن، نیروی هوایی، پایگاه‌های زمینی ارتش، بنادر، زیرساخت‌های اقتصادی و ... هدایت می‌شوند.

در ادامه گزارش این افسر صهیونیست آمده است که تعداد موشک‌های «حتیس» که توانایی رهگیری موشک‌های دشمن را دارند بسیار کم بوده و تنها برای چند روز کافی هستند و این موشک‌ها به طور ویژه برای رهگیری موشک‌هایی که اهداف استراتژیک را هدف می‌گیرند مناسب هستند و نه رهگیری حمله موشکی به سایر مواضع.

همچنین هر یک موشک حتیس حدود ۳ میلیون دلار هزینه دارد که اسرائیل با توجه به ظرفیت اقتصادی خود نمی‌تواند تعداد زیادی از این موشک‌ها را در اختیار داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری الوقت، ضعف استراتژیک در نحوه مقابله با توان موشکی ایران موضوعی است که در رصد و تحلیل رسانه‌های صهیونیستی از رزمایش اخیر پهپادی و موشکی سپاه پاسداران نمایان شد.

در این رابطه روزنامه جروزالم‌پست در توضیح بخشی از رزمایش موشکی پیامبر اعظم 15 نوشت: «ایران از پهپادها برای حمله به یک سامانه پدافند موشکی استفاده کرد و سپس بارانی از موشک‌های بالستیک ذوالفقار، زلزال و دزفول شلیک کرد. پهپادها به منظور خنثی کردن پدافندهای هوایی برای موشک‌های در حال نزدیک شدن استفاده شدند».

در چنین شرایطی توانایی نقطه زنی موشک‌های مقاومت که می‌تواند زیرساخت‌های اقتصادی حیاتی رژیم صهیونیستی را چند روز نابود کند و ویرانه اقتصادی را در صورت هر جنگی بر روی دست سران صهیونیستی باقی بگذارد، یکی دیگر از نگرانی‌های جدی صهیونیست‌ها از جنگ‌های آینده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار