نوبخت مطرح کرد؛

گرفتاری آمریکا در بحران‌هایی که برای ایران طراحی کرده بود

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: تمام توطئه‌هایی که آمریکا و رئیس‌جمهور جنایتکارش برای جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده بودند، امروز به چالش خودشان تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۴۳۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ - 21January 2021

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت: انسان ظالمی چون دونالد ترامپ که دستش به خون پاک‌ترین انسان‌ها آلوده است دوره‌اش به سر آمد و تمام نیات پلیدی که برای ایجاد بحران و آشوب در ایران در سر داشت، گریبان کشور خودش را گرفت و اکنون آمریکا درگیر انبوهی از مشکلات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سفرهای استانی دولت در راستای انجام دو مأموریت همزمان انجام می‌شود گفت: بیان مسائل و مشکلات از طرف مسئولان استانی و بیان سیاست‌های کلی کشور از طرف مسئولین کشوری مأموریت مهم ماست که در قالب مأموریت اول همه دستگاه‌های اجرایی استانی موظف به ارائه گزارش‌ها و برنامه‌ها هستند تا در قالب سفرهای استانی دولت به آنها رسیدگی شود.

وی افزود: در سفرهای گذشته ۱۱۷ پروژه برای توسعه استان خراسان رضوی با اعتبار حدود ۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تا الان با توجه به افزایش هزینه‌ها بیش از ۴ هزار میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است و حدود ۶۰۹ میلیارد تومان دیگر باید به این پروژه‌ها اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به مصوبات سفر فعلی به خراسان رضوی گفت: ۵۲ پروژه دیگر با اعتباری حدود هزار میلیارد تومان تا پایان دولت فعلی به پایان خواهد رسید که این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف و در تمامی شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد. همچنین علاوه بر آن ۱۲۰ پروژه هم با اعتبار بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در راستای جهش تولید تکمیل خواهد شد که با افتتاح این پروژه‌ها برای حدود ۳۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری بر رسیدگی به محرومان گفت: ساخت مسکن برای محرومان و حمایت از آنها از اولویت‌های دولت است که در همین راستا ۴ هزار واحد مسکونی در سفر فعلی تحویل داده می‌شود. البته در سفر گذشته ۸ هزار واحد مسکونی از جمله ۲ هزار واحد برای حاشیه شهر مشهد تصویب شد که تا الان به بهره برداری نرسیده است که نیازمند رفع موانع است.

نوبخت با بیان اینکه در شهرهایی مثل زاهدان برای حاشیه شهر ردیف بودجه مستقل تخصیص داده شده که نتیجه پیگیری مسئولین استانی است افزود: دولت برای تخصیص اعتبار به حاشیه مشهد مشکلی ندارد. وضعیت حاشیه شهر مشهد به هیچ عنوان زیبنده این شهر نیست و مشکلات آن باید رفع شود.

نوبخت با اشاره به پایان دوره دونالد ترامپ هم افزود: این انسان ظالم که دستش به خون پاک‌ترین انسان‌ها آلوده شد دوره‌اش به سر آمد و تمام نیات پلیدی که برای به آشوب کشیدن اوضاع ایران داشت گریبان کشور خودش را گرفت و اکنون آمریکا به یک پادگان بزرگ با انبوهی از مشکلات امنیتی و اقتصادی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار