چهل‌سالگی سرو/ شهید «رحمان بیگی درونکلائی»؛

همواره پشتیبان امام امت باشید و در صحنه نبرد حاضر شوید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «رحمان بیگی درونکلائی» آمده است: هرگز جبهه جنگ را خالی  نکنید که خداوند عذاب سختی را در قرآن مجید وعده داده است. پس همواره پشتیبان امام امت باشید و در صحنه نبرد حاضر شوید که اسلام می‌بالد به چنین فرزندان پاک.‌
کد خبر: ۴۳۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ - 23January 2021

همواره پشتیبان امام امت باشید و در صحنه نبرد حاضر شویدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «رحمان بیگی درونکلائی» وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

شهید «رحمان بیگی درونکلائی» فرزند «علیجان» سوم شهریور ۱۳۴۶ در بابل به دنیا آمد و در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

 بسم الله الرحمن الرحیم

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ ۖ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ

به نام خدای بخشنده مهربان

جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و همه را آیین دینی خدا باشد و اگر فتنه و جنگ دست کشیدند با آن‌ها عدالت کنید که ستم بر ستمکاران روا نیست.

وقتی که آخرالزمان فرا رسد شهادت خوبان امتم را گلچین می‌کند. پیامبر اکرم (ص)

سلام بر مهدی قائم آل محمد (ص) بهترین یاور رزمندگان و حامی مستضعفان و با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی که با رهبری پیامبر گونه‌اش ما را از ظلمات به سوی نور عدایت کرده است و با درود و سلام فراوان به شهدای صدر اسلام تا شهدای خونین جنگ تحمیلی ایران که با نثار خون پاک خویش درخت انقلاب را آبیاری کردند و با درود به صف شکنان جبهه‌های توحید که هر لحظه با فداکاری مشغول نگهبانی اسلام و قرآن و مرز و بوم کشورند.

خدا را حمد و سپاس فراوان می‌کنم که مرا عقل و هوش و فهم و درک و توان عطا کرده است تا بتوانم در راه خدای خویش پناه ببرم و او را در کمال شایستگی خویش عبادت کنم. خداوند را شکرگزارم که مرا  شیعه علی (ع) قرار داده است.

خدایا! همیشه ذکرگویم که، چون به این حقیر کرامت فرموده است تا در جبهه جنگ برای فی سبیل الله لحظه‌ای نظری به بنده گناهکار خویش بنماید و ما را مورد لطف و بخشش قرار دهد ان‌شاالله.

من هم اکنون قلم بر دست گرفته و بر روی کاغذ می‌لغزانم چندین بار قلم را بر دست گرفتم و وصیت نوشته‌ام، اما شهادت نصیبم نگشت شاید توشه را برای مسافرت آماده نکرده بودم که خدا مرا نزد خویش فرا بخواند. کسانی که همیشه به یاد او بوده‌اند و آنانی که توشه را برای مسافرت آماده کرده بودند نزد جندالله رفتند شهادت است که خداوند بزرگ به ما عطا کرده است ما را منت نهاده تا بتوانیم توشه لازم را ان‌شاءالله آماده کرده از معصیت‌ها و گناهان به درآییم تا خدا لطف و کرم خوییش را به ما بنمایاند ان‌شاءالله.

خداوند بزرگ در این راه بر ما منت نهاده و کشته شدن ما را در راه فی سبیل الله قبول کرده باشد تا به شهادت نائل آییم. آنان که پیرو خط سرخ خمینی نیستند و به ولایت و رهبری او اعتقاد ندارند بر جنازه من حاضر نشوند. کسانی که در راه خدا قدم نهاده و این طریق را با آگاهی کامل انتخاب کرده‌اید و نیز صبر را پیشه کنید و همچنان مقاوم و استوار باشید.

پدر و مادر عزیزم! از آنجا که نتوانستم آن همه زحمات فراوان شما را جبران کنم و به دعای خیر شما نیاز مبرم دارم که تا خداوند نظر بیشتری به ما بنماید.

شهادت من شما را ناراحت می‌کند. خودم نیز آگاهم که چقدر از بدو تولد زحمات مادر را زیاد کردم که نتوانستم آن را جبران بنمایم، اما شما مادر مهربانم! اسلحه به زمین افتاده مرا بردارید و هرگز جای ما رادر جبهه خالی نکنید تا این که اسلام در تمام جهان منتشر گردد و هرگز خدا را فراموش نکنید و تقوا را پیشه خود سازید تا بتوانید قدمی که برای رضای خدا بر می‌دارید استوار و مقاوم باشد. خداوند همه ما را با لطف و کرمش بیامرزد ان‌شاءالله.

شما خواهرم! حجاب زینبی بر خود بگیرید و همواره به یاد خدا باشید که خدای نکرده در روز قیامت در محضر ائمه اطهار شرمنده نشوید. پس در پرده حجاب به خودتان جلوه‌ای جاودانه ببخشید که رضای خدا در این است و شما نیز برایم دعای خیر و قرآن بخوانید.

امت شهیدپرور ایران و‌ای مسلمین! به جای تعریف‌های کاذب از من بر سر قبرم آئید و قرآن بخوانید و دعا برای آمرزش گناهانم کنید که نظر لطف ایزد منان در این است.

برادرانم!‌ ای هم سن و سال‌های من! هرگز جبهه جنگ را خالی  نکنید که خداوند عذاب سختی را در قرآن مجید وعده داده است. پس همواره پشتیبان امام امت باشید و در صحنه نبرد حاضر شوید که اسلام می‌بالد به چنین فرزندان پاک.‌ ای مردم! اگر به شما‌ها رنجی رساندم شما به بزرگی خودتان مرا بیامرزید ان‌شاءالله.

برادران بسیج و انجمن اسلامی! شما‌ها وظیفه دارید که بیشتر به فکر جنگ و فقط اسلام و قرآن و خدا باشید که رهبرمان فرمایش‌های ارزنده از شما بیان کرده است همواره کوشا باشید و فعالیت خود را ادامه دهید که پروردگار عالم نظر ترحمی به این خانواده‌های شهدا و مفقود و اسرا و خودتان داشته و خواهد داشت ان‌شاءالله؛ و شما‌ ای خواهران و مادران! به فرموده زینب (س): ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است که زن باید دارا باشد. این فرمایش زینب (س) را خط و مشی خود قرار دهید که هم خداوند از شما راضی باشد و هم بانوان صدر اسلام.

مادران توجه بنمایند که هرگز مانع از رفتن فرزندانتان به جبهه نشوید که در روز قیامت در محشر خدا جوابگوی زینب نیستید که طاقت ۷۲ تن از شهدای جگر گوشه خود علی الخصوص امام حسین (ع) آن مرد تاریخ زمان که چنین آثاری از خود به جای گذاشته است را بدهید. شما نیز مثل خاندان وهب فرزندانتان را به جبهه بفرستید و حتی سعی کنید جسدش را تحویل نگیرید، زیرا مادر وهب فرمود سری را که در راه فی سبیل الله دادم پس نمی‌گیرم.

سلام مرا به پیشوای بزرگ وعزیز برسانید و بگویید که دو آرزو در دل داشته است و آن آرزو‌ها به اجابت نرسید. زیارت قبر شش گوشه امام حسین و دیگری زیارت شما است و به امام بگویید که تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد و با خدای بزرگ عهد می‌بندم که اگر سعادت یاری ام کرد در تمام عاشورا‌ها  و بلا‌های حسین (ع) همراه برادران رزمنده باشم و سنگر را حفظ کنم تا اینکه به خواست خداوند منان همه اسلام در زیر پرچم قرآن و اسلام مهدی (عج) به اجرا درآید ان‌شاءالله.

در پایان سخنانم طول عمر امام عزیز و ظهور فرج امام زمان را از خدای بزرگ طلب می‌کنم و همه شما را به خدای همیشگی می‌سپارم.

خداحافظ شما

تاریخ ۴/۱۰/۱۳۶۵

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار