مدیرعامل تعاونی ناشران استان گیلان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نمایشگاه مجازی کتاب ضررهای ناشران را جبران می‌کند

مدیرعامل تعاونی ناشران استان گیلان گفت: عدم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب موجب متضرر شدن ما در این مدت شده است و برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تا حد زیادی ضررهای ناشران را جبران می‌کند و حتی در صورت موفقیت در دوره پساکرونا هم شاید ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۴۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ - 23January 2021

«حمید بلوری» مدیرعامل تعاونی ناشران استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند اثرات زیادی در حوزه نشر داشته باشد، گفت: هر قدمی که برای کتاب برداشته شود امیدی در دل فعالان حوزه نشر و ناشران برداشته می‌شود و نمایشگاه مجازی کتاب نیز تجربه جدیدی به شمار می‌آید.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب موضوعی است که بالاخره باید اجرایی می‌شد و این نمایشگاه می‌تواند در افزایش نقدینگی ناشران موثر باشد.

بلوری با بیان اینکه بیشترین ضرری که طی یکسال گذشته تجربه کردیم به دلیل نبود نمایشگاه‌های کتاب بوده است، ادامه داد: ناشران شهرستان در حوزه توزیع و پخش کتاب در تهران چندان جایی ندارند و عمده سرمایه‌گذاری‌های ما برای حضور در نمایشگاه‌های استانی بوده است و جواب خوبی هم از این نمایشگاه‌ها گرفتیم.

وی با طرح این موضوع که حضور در نمایشگاه‌های استانی خیلی اقتصادی و خوب بود، عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز برای ناشران استانی خیلی خوب و اثرگذار بود، به طوری که می‌توانم از آن به عنوان یک قله بزرگ نام ببرم زیرا برخی از کتاب‌های ما در آستانه نمایشگاه کتاب تهران تولید و فروش می‌رفت.

بلوری خاطرنشان کرد: عدم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب موجب متضرر شدن ما در این مدت شده است و برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تا حد زیادی می‌تواند ضررهای ناشران تا حدود زیادی جبران شود و حتی در صورت موفقیت در دوره پساکرونا هم شاید ادامه داشته باشد.

به گفته بلوری، مساله اینجا است که باید این قدم در زمینه برگزاری نمایشگاه مجازی برداشته می شد و ما هم امیدوار هستیم خلایی که در این حوزه وجود دارد را پر کنیم زیرا تجربه فروش اینترنتی کتاب در ماه‌های اخیر نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم به کتاب و جا افتادن فرهنگ خرید اینترنتی کتاب است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ناشران و نویسندگان نیز در فضای مجازی توانستند به خوبی کتاب‌هایشان را بفروشند، گفت: مطلع هستم یک نویسنده تیراژهای زیادی از کتابش را با تبلیغ در فضای مجازی فروخته است و مدام به ناشر اعلام می‌کند که چاپ جدید بزند و به حدی مشتاق و علاقه‌مند دارد که فرصت پاسخگویی به آن‌ها را هم ندارد و همین موضوع نشان‌دهنده جایگاه خوب فروش اینترنتی در میان مردم است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار