رئیس سازمان فرهنگی خانواده سپاه خبر داد؛

رقابت ۱۳ هزار نفر در مرحله مقدماتی جشنواره قرآن کریم ویژه خانواده‌های پاسداران

حجت‌الاسلام کاظم زنگنه گفت: در دهمین دوره مسابقات کشوری قرآن و مفاهیم ویژه خانواده‌های پاسداران که سال‌جاری برگزار شد بیش از ۱۳ هزار نفر در مرحله مقدماتی، بالغ‌بر ۶ هزار نفر در مرحله نیمه‌نهایی و حدود ۷۰۰ نفر در مرحله نهایی حضور پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۴۳۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ - 23January 2021

رقابت ۱۳ هزار نفر در مرحله مقدماتی جشنواره قرآن کریم ویژه خانواده‌های پاسداران

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «کاظم زنگنه»، رئیس سازمان فرهنگی خانواده سپاه در نشست خبری دهمین دوره مسابقات کشوری قرآن و مفاهیم ویژه خانواده‌های پاسداران اظهار داشت: در مبانی خانواده، تشکیل، تحکیم و تعالی سه‌گام اصلی برای هر خانواده مؤمن و انقلابی شمرده می‌شود که با جزءنگری دراین‌باره، مشاوره ازدواج در تشکیل، آموزش مهارت‌های همسرداری در تحکیم و آموزش مبانی تربیت فرزند در تعالی خانواده نقش اساسی دارد.

وی افزود: قرآن کریم و درس‌های آن باید اولویت اول آموزش خانواده‌ها باشد و بر این اساس، تلاش داریم تا با برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح خانواده‌ها، معارف قرآن کریم را هرچه بیشتر توسعه و تثبیت کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی خانواده سپاه با تأکید بر اینکه نباید همه‌گیری کرونا مانع برپایی محافل قرآنی شود، خاطرنشان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات بزرگ قرآن کریم خانواده‌های پاسداران در ۵۰ حوزه کشوری در مرحله مقدماتی، در ۵۶ رده مختلف سپاه در مرحله نیمه‌نهایی و با حضور شرکت‌کنندگان به تفکیک دسته‌بندی‌های سنی در مرحله نهایی برگزار می‌شود و در این دوره هم طبق جشنواره قبل، به میزبانی سپاه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همسران، دختران و پسران پاسداران می‌توانند در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۳۰ جزء، مفاهیم و اذان با یکدیگر به رقابت بپردازند و هیئت‌داوران ۱۵ نفره‎ای متشکل از اساتید برگزیده کشوری که با مشارکت اداره اوقاف، مسئولیت داوری و انتخاب نفرات برتر را بر عهده‌ دارند، در هر رشته سه نفر را به‌ عنوان برگزیدگان انتخاب و معرفی خواهند کرد.

زنگنه بابیان اینکه مسابقات امسال به‌صورت ویدئوکنفرانس و غیر حضوری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در سال جاری، بیش از ۱۳ هزار نفر در مرحله مقدماتی، بالغ‌بر ۶ هزار نفر در مرحله نیمه‌نهایی و حدود ۷۰۰ نفر در مرحله نهایی حضور پیداکرده‌اند که گرچه با افزایش استقبال شرکت‌کنندگان مواجه هستیم اما پیرو مصوبات ستادملی مبارزه با کرونا، هر مرحله از جشنواره دهم به‌صورت غیر حضوری و از طریق دورسخنی برگزار می‌شود.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: اختتامیه جشنواره در روز ولادت حضرت صدیقه کبری (س)، با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و با معرفی برگزیدگان در هر بخش برگزار خواهد شد و امیدواریم که به برکت این برنامه‌های فرهنگی، معارف اسلام و قرآن در خانواده‌های ما نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار