رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

۴۲ ویژه برنامه همزمان با سالروز ورود امام در گیلان برگزار می‌شود

حجت الاسلام «مجتبی اشجری» با تشریح برنامه‌های ۱۲ بهمن ماه در استان، گفت: ۴۲ ویژه برنامه همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) در گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ - 23January 2021

42 ویژه برنامه همزمان با سالروز ورود امام در گیلان برگزار می شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت الاسلام «مجتبی اشجری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز (شنبه) در نشست هماهنگی مراسم یوم الله 12 بهمن، دهه فجر را عید بزرگ ایرانیان توصیف کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی تحولات بزرگی در تاریخ معاصر جهان ایجاد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پدیداری و پایداری انقلاب اسلامی همه قدرت‌های استکباری جهان را به وحشت انداخته است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تئوری‌های غربی و شرقی قابل تفسیر نیست و نظام سلطه از عظمت و اقتدار این انقلاب شگفت‌زده شده است.

وی ویژگی‌های انقلاب اسلامی را بی‌نظیر دانست و افزود: این ویژگی‌ها، انقلاب اسلامی ایران را از همه انقلاب‌های جهان متمایز و ممتاز کرده است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اینکه نخستین ویژگی انقلاب اسلامی وجود یک مرجع دینی است، متذکر شد: رهبری دینی با حمایت مردم، قاطعانه این انقلاب بزرگ را به پیروزی رساند.

وی احیای ارزش‌های معنوی و اخلاقی، مخالفت با قدرت‌های ظالم و فاسد و بیداری اسلامی در سطح دنیا را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: کسب استقلال کامل در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و همچنین نفی فرهنگ غرب و ارائه اسلام ناب محمدی (ص) به عنوان ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی برشمرده می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد تضعیف انقلاب اسلامی در طول حیات پربرکت آن بودند، تاکید کرد: مردمی‌بودن یک مؤلفه و ویژگی مهم انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمنان از فتنه گری ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به نظام اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان به دنبال بی تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند؛ متأسفانه برخی نیز در داخل با زبان، قلم و رفتار خود باعث دلسردی مردم به این نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شوند.

حجت الاسلام اشجری، 12 بهمن را از مصادیق ایام الله دانست و اظهار داشت: 12 بهمن یکی از روزهای بزرگ و فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ حضور میلیونی مردم در فرودگاه مهرآباد و استقبال تاریخی از بنیانگذار جمهوری اسلامی، یوم‌الله 12 بهمن را به یک روز به یاد ماندنی تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر لزوم سلامت محور برگزار شدن تمامی برنامه ها و فعالیت های مربوط به دهه فجر به ویژه یوم الله ۱۲ بهمن، افزود: سلامت مردم برای ما اهمیت ویژه ای دارد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند خود را ملزم به رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای برنامه های دهه فجر سال‌ جاری می دانیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پیش بینی 42 ویژه برنامه در اولین روز از دهه فجر، متذکر شد: رژه سوارکاران در سه شهرستان «ماسال»، «رضوانشهر» و «تالش» از برنامه‌های پیش‌بینی شده یوم‌الله 12 بهمن است.

وی با بیان اینکه رژه کشاورزان با ادوات کشاورزی در شهرستان‌های «لنگرود»، «لاهیجان»، «رودسر»، «صومعه سرا» و «فومن» از دیگر برنامه‌های این روز است، تصریح کرد: در شهرستان‌های «آستارا» و «بندرانزلی» نیز رژه شناورها و قایق سواران پیش بینی شده است.

حجت الاسلام اشجری از اجرای همزمان رژه موتوری در همه شهرستان‌ها در یوم الله 12 بهمن خبر داد و خاطرنشان کرد: زنگ انقلاب به صورت نمادین در یکی از مدارس شاخص هر شهر همراه با ویژه برنامه آغاز دهه فجر نواخته می‌شود.

وی به صدا درآمدن ناقوس کلیساها و بوق قطارها و کشتی‌ها را از دیگر برنامه‌های آغازین روز دهه فجر دانست و متذکر شد: مراسم رژه موتوری از فرودگاه رشت تا گلزار شهدا نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اجرای سرود در لحظه ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی توسط مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت، افزود: دستگاه‌های اجرایی با همکاری شهرداری‌ها نسبت به فضا آرایی شهری متناسب با ایام جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ادارات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به ساماندهی قطعه شهدای انقلاب اسلامی گلزار شهدای رشت، از برگزاری ویژه‌برنامه گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: با تولیت سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت، ایستگاه رادیو انقلاب از 12 لغایت 22 بهمن در پیاده راه فرهنگی رشت راه انداری خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری تصریح کرد: رزمایش روشنگری در روزهای 12 و 13 بهمن با دعوت از سخنرانان ملی و استانی در 48 نقطه مرکز استان گیلان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها