مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

برگزاری کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده در سمنان

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده و همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» همزمان با سالروز وفات حضرت ام البین (س) روز تکریم مادران و همسران شهدا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ - 25January 2021

سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان، اظهار داشت: کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» و همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زن و تجلیل از زنان ایثارگر، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) روز تکریم مادران و همسران شهدا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را شناسایی و معرفی هر چه بیشتر بانوان شهیده، جانباز و آزاده استان  و هم‌افزایی در جهت تقویت مقام زنان و تحکیم خانواده برشمرد و خاطر‌نشان کرد: مهمترین بخش کنگره، معرفی زنان شهیده، جانباز و آزاده به نسل جوان است و این کنگره به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ثبت خواهد شد تا زحمات این زنان در اولویت قرار گیرد.

سلامی گفت: استان سمنان 142 زن ایثارگر، شهیده و جانباز دارد که نشانگر نقش موثر بانوان استان در پیروزی، تثبیت و دوام انقلاب است و اکنون نیز بانوان در تمام زمینه‌ها دوشادوش مردان نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه شهدای شاخص زن الگوهای خوبی برای دختران و زنان امروزی هستند، ادامه داد: نشر اندیشه‌ها و ایثارگری شهدای زن در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در کتاب‌های درسی و آموزشی احساس می‌شود و این شهدا باید بیش از پیش به مردم معرفی شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهیده «صدیقه رودباری» در استان سمنان امسال به عنوان شهیده شاخص کشوری انتخاب شده است، بیان داشت: نام این شهیده بزرگوار و همچنین زنان دیگر زینت‌بخش معابر و کوچه‌های شهر باشند تا به عنوان تلنگری برای ادامه دادن راه این عزیزان همواره در ذهن شهروندان ثبت شود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: در چهلمین سال دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان بیش از 3 هزار بانوی ایثارگر استان اعم از مادر، خواهر و همسر شهید، زنان جانباز، زنان ایثارگر، زنان امدادگر  و خانواده شهدای زن استان تجلیل شد.

وی متذکر شد: تدوین و چاپ کتب زنان ایثارگر استان، انتشار کتب صوتی، تدوین دانشنامه  نقش زنان استان سمنان در انقلاب و دفاع مقدس، راه‌اندازی تشکل مردم نهاد الگوی سوم زنان، دیدار با خانواده‌ها شهدا و ایثارگر، تولید نماهنگ، تولید اینفوگرافیک زنان ایثارگر استان، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی و ورزشی، معرفی زنان شاخص ایثارگر، ساخت و احداث المان شهیده شاخص سال از دیگر برنامه‌های اجرا شده در چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها