میم مثل مادر شهید/ برای ام‌البنین‌های زمانه باید ایستاد

روایت مادران شهدای مازندران شنیدنی است که همانند ام البنین، عباس‌های زندگی خود را برای سربلندی ایران و اسلام نثار کرده‌اند، به احترام آنان باید ایستاد.
کد خبر: ۴۳۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ - 26January 2021

میم مثل مادر شهید/ برای ام‌البنین‌های زمانه باید ایستادبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرتاسر مازندران مملو از حضور مادرانی است که برای آنکه ایران، ایران شود، خون دل‌ها خورده‌اند و پاره تنشان را فدای اسلام و وطن کرده‌اند.

ردپای ایثار و صبر زینب گونه مادران مازندران در تمام طول تاریخ انقلاب می‌توان دید، از مبارزات انقلابی گرفته تا دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم. مادرانی که سرو‌های زندگیشان را نثار کردند تا دست نامحرم به حریم حرم آل الله در دمشق و سوریه نرسد.

۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس و ۴۱ شهید مدافع حرم از مازندران تقدیم شد و مادران و پدرانی که از جوانان به خون خفته شأن، یک پلاک، پیراهن، تکه‌ای از لباس و انگشتر به یادگار دارند و برخی از این اسوه‌های صبر و ایثار تا آخرین لحظه حیات منتظر بازگشت پیکر‌های مطهر فرزندانش شهیدشان بودند و بسیاری به این آرزو نرسیدند.

از ام وهب ساری شروع کنیم، مادر شهید مدافع حرم، محمود رادمهر که وقتی خبر بازگشت پیکر مطهر فرزندش پس از چهار سال و پنج ماه و پنج روز به وی داده شد، با صلابت گفت اگر فرزندان دیگری هم داشتم، تقدیم نظام و اسلام می‌کردم.

ثبت لحظه ماندگار از یک اقدام مادر شهید مدافع حرم

لحظه اعلام خبر شهادت فرزند شهیدش یکی از ماندگارترین حماسه‌هایی است که توسط مادران شهید در مازندران خلق شده است، آن روز فرمانده سپاه کربلا و جمعی از هم رزمان شهید رادمهر به رسم ارادت به خانواده معظم شهیدان به منزل شهید رفتند تا خبر بازگشت پیکر مطهر این شهید را اعلام کنند.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران پس از آنکه اعلام کرده بود، پیکر‌های مطهر شهیدان تفحص شده خان طومان به زیارت و پابوسی حرم ثامن الحجج (ع) منتقل شده است و پس از آن به استان آورده می‌شود.

مادر شهید رادمهر با شنیدن خبر بازگشت پیکر مطهر شهید رادمهر و چهار همرزم شهیدش، سجده شکر به جا آورد و عنوان کرد شاکر درگاه و رضای خداوند هستیم، هرچند راضی به آمدنش نبودیم، چون معامله‌ای که با خدا کردیم و اگر انتظار بازگشت شهید را داشته باشد، نقض معامله با خداست و نقض معامله با خداوند یعنی شرک.

وی ادامه داد: خداوند شاهد هست که در قلبم راضی به بازگشت پیکر شهید محمود نبودم، زیرا که وقتی انسان اولادش را به خدا و برای غلامی حضرت زینب می‌سپارد، دور از شرط عهد و پیمان است که بخواهد نقض پیمان با حضرت زینب (س) داشته باشد.

این مادر شهید با اظهار اینکه شهیدان نقض پیمان نکردند و آنچه خداوند تعیین و مقرر کرده جزو حکمت پروردگار است، افزود: خداوند بهتر از بنده مصلحتش را می‌داند.

از ساری به بابل که برویم، ایثار مادرانه دو شهید بابلی در خاطره‌ها نقش می‌بندد، مادر شهیدی که در دوران کرونا برای کمک به همنوعان، هزینه تجهیز و راه اندازی پلی کلینیک تخصصی تحت بیهوشی اطفال و بزرگسال و بیمارستان دندانپزشکی بابل را تقبل می‌کند.

مادر شهیدان مسعود و مهدی شعبانزاده که هزینه تجهیز و راه اندازی پلی کلینیک دندانپزشکی را در محل کلینیک سابق امید تقبل کرده است، به خبرنگار مهر می‌گوید: این کار را برای رضای خداوند و کمک به همنوعان انجام داده‌ام، زیرا شهیدان جانشان را در راه خدا تقدیم کرده‌اند.

این مادر شهید با اظهار اینکه فرزندانم عاشق شهادت بودند، ادامه داد: دفاع از اسلام و اهل بیت توصیه مؤکد دو فرزندم بوده و امروز خرسندم که توانستم با هدیه‌ای ناچیز، راه آنان را ادامه دهم.

غم شیرینی که بوی انتظار داشت

آمل نیز مهد مادران ام البنین گونه‌ای است که فرزندان رشیدشان را در دفاع از انقلاب، حماسه جنگل و بهمن ۶۰، دفاع مقدس و دفاع از حرم تقدیم کرده‌اند، مادر شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده از جمله این شیر زنان تاریخ است.

وی در گفت‌وگویی با بیان اینکه پس از پنج سال خبر آوردن پیکر مطهر شهید را شنیدم، گفت: شهید دارای منزلت و مرتبه بالایی است و مردم آمل در استقبال از این شهید سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه پنج سال انتظار، منتظر مهدی موعود بودن را بیشتر نمایان ساخت، گفت: این پنج سال غم شیرینی بود که آن را با توسل به ائمه‌ها تحمل کردیم.

مازندران مهد سرداران و مادران شهیدی است که از جان و مالشان برای دفاع از نظام و اسلام گذشتند، همانند مادر روستایی در ارتفاعات بخش کجور و در روستای چورن، مادر شهید دوران دفاع مقدس، شهید شیرازی که خادم امامزاده واجب التعظیم شده و تمام زندگیش را وقف کرده است.

هر سال محرم و در روز عاشورای حسینی، عزاداران مهمان خانه مادر شهید هستند و این مادر با پخت نذری از زائران امامزاده و سوگواران حسینی پذیرایی می‌کند.

میم مثل مادر، روایتی از مادر شهیدان حجازی است که سه فرزندش را تقدیم کرده است و وقتی خبر شهادت اولین فرزندش را می‌شنود، به ماموری که خبر داده بود، مژدگانی می‌دهد و می‌گوید: از من خواستند در تشییع فرزندم که ماه مبارک رمضان بود سوار ماشین شوم و افطار کنم، اما گفتم آیا حضرت زینب (س) برادرانش را تشییع کرده است و خواستند جنازه فرزندم را ببینم که مخالفت کردم.

بر اساس این گزارش، مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ آلاله تقدیم نظام اسلامی کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار