دفاع‌پرس بررسی کرد؛

تلاش آمریکا برای احیای داعش/ ماموریت تروریست‌ها در منطقه تمام شده است؟

این روز‌ها داعشی‌ها در عراق و سوریه به تحرکات گسترده‌ای پرداخته‌اند و موجب نگرانی‌های بسیاری شده‌اند.
کد خبر: ۴۳۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۱ - 27January 2021

تلاش آمریکا برای احیای داعش/ ماموریت تروریست‌ها در منطقه تمام شده است؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پس از اینکه گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار دوم بهمن ماه در بغداد را بر عهده گرفت، دوباره نام این گروه تروریستی و جنایتکار بیش از پیش در عراق بر سر زبان‌ها افتاد.

پس از این عملیات تروریستی در گزارشی تحت عنوان «۳ هدف آمریکایی‌ها از انجام عملیات‌های تروریستی در عراق/ دولت مصطفی الکاظمی چه نقشی در انفجار بغداد دارد؟» به اهداف مثلث صهیونیستی - آمریکایی و سعودی در حمایت از گروه‌های تروریستی برای انجام عملیات‌های مختلف در عراق اشاره کردیم و یادآور شدیم که دستان جنایتکار این رژیم‌های خون‌ریز این بار از آستین داعش بیرون آمد.

مقامات امنیتی عراق پس از این عملیات، از اهداف دیگر تروریست‌ها برای ایجاد ناآرامی در عراق پرده برداشتند؛ «نصر الشَمَّری» سخنگوی جنبش النجباء در گفتگو با شبکه الاتجاه عراق با اشاره به برنامه‌ریزی تروریست‌های داعشی برای نفوذ به عتبات مقدسه به رژیم‌های پشتیبان تروریسم تکفیری هشدار داد که «مقاومت» جنگ را به زمین خودشان خواهد کشاند.

صحبت‌های سخنگوی جنبش النجباء نشان می‌دهد که داعشی‌ها با حمایت و راهبری مثلث صهیونیستی - آمریکایی و سعودی در حال برنامه‌ریزی برای انجام عملیات‌های گسترده در عراق هستند، سند این ادعا هم این است که این تروریست‌ها پس از عملیات بغداد، فعالیت‌های خود را برای مدتی متوقف یا حداقل کاهش ندادند بلکه شامگاه چهارم بهمن ماه در حمله‌ای تروریستی در منطقه العیث در شرق تکریت استان صلاح‌الدین نیرو‌های حشدالشعبی را هدف قرار دادند؛ تروریست‌ها در این نبرد سخت هشت نفر از نیرو‌های حشد را به شهادت رساندند.

«نصر الشَمَّری» در گفت‌وگو با شبکه الاتجاه به نکته مهم دیگری نیز اشاره کرد که بسیار نگران‌کننده است؛ وی گفت که اطلاعاتی در دست دارد که ثابت می‌کند گروه تروریستی داعش در حال بازیابی خود است.

در واقع می‌توان گفت که بازیابی داعش در کشور عراق طی ماه‌های اخیر شروع نشده بلکه این احیاء و بازیابی به بیش از یک سال قبل برمی‌گردد؛ بیست‌و هفتم آذر ماه سال ۹۸ در گزارشی با عنوان «تحرکات گسترده داعش در سایه ناآرامی‌ها عراق/ بحرانی که از فساد اقتصادی برای عراقی‌ها خطرناک‌تر است» به ابعاد مختلفی از قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش با حمایت حامی اصلی خود یعنی آمریکا در منطقه غرب آسیا پرداختیم.

در آن گزارش تاکید کردیم که در سایه آشوب‌ها و ناآرامی‌های کشور عراق، اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است که می‌تواند خطرناک‌تر از نابسامانی خدمات عمومی، بدی وضعیت معیشتی و فساد اقتصادی برای عراقی‌ها باشد.

۳۰ آذر ماه ۹۸ نیز در گزارشی با عنوان «داعش توسط آمریکا به‌روزرسانی می‌شود» تاکید کردیم که گروه تروریستی داعش نه‌تن‌ها در عراق بلکه در سوریه نیز به فعالیت‌های گسترده پرداخته و در حال بازیابی است؛ در آن گزارش گفتیم که آمریکایی‌ها با همکاری شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» در حال سرمایه‌گذاری بر روی کودکان داعشی هستند تا آن‌ها را به صفوف تروریست‌ها اضافه کنند.

این روز‌ها داعشی‌ها در سوریه نیز فعال هستند؛ این گروه تروریستی با حمایت صهیونیست‌ها عملیات‌های مختلفی را در این کشور انجام داده است.

آمریکایی‌ها از احیای این گروه تروریستی در سوریه دو هدف را در سر دارند؛ اولا اینکه از تسلط ارتش این کشور بر پایگاه استراتژیک «التنف» جلوگیری کنند و ثانیا اینکه بتوانند به غارت منابع نفتی و گاز این کشور ادامه دهند.

پر واضح است که ترور فرماندهان ارشد مقاومت از جمله حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در راستای افزایش سرعت در احیای داعش در منطقه انجام شده است و باید با بازگشت پدرخوانده‌های داعش (دموکرات‌ها) به کاخ سفید شاهد سرعت بیشتری در احیای این گروه تروریستی باشیم.

در پایان یک سوال مطرح می‌شود و این است که آیا این تروریست‌ها ماموریت‌شان را به‌طور کامل در این منطقه به پایان رسانده‌اند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به موضوعات مطرح شده در این نوشتار ماموریت جدید تروریست‌های داعشی تازه شروع شده است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار