عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها، اروپایی‌ها را تحت فشار قرار داده است

رحیمی جهان آبادی گفت: اظهارنظرهای مقامات اروپایی در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها آنها تحت فشار قرار داده است.
کد خبر: ۴۳۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ - 26January 2021

قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها، اروپایی‌ها را تحت فشار قرار داده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی درباره تاثیر قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها بر تغییر مواضع اروپایی‌ها در برجام اظهار داشت: هضم این قانون برای غربی‌ها مشکل است و تصورشان این بود تا قبل از روی کارآمدن بایدن ایران مجددا به روند اجرای تعهدات خود بر می‌گردد، اما تصویب قانون اقدام راهبردی برار رفع تحریم‌ها، سبب شد تا جمهوری اسلامی ایران امکان انجام اقدام عملیاتی برای احقاق حقوق از دست رفته خود پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مجلس با تصویب این قانون به غربی‌ها پیام داد که اگر قرار است بازگشتی برای اجرایی شدن برجام صورت گیرد، نباید در حد حرف و بیانیه باشد.

وی افزود: بر اساس قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها در صورتی که اروپایی همچنان بخواهند از اجرای تعهدات برجامی خود طفره بروند، ایران به برنامه سابق هسته‌ای خود بر می‌گردد.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: اروپایی‌ها معتقدند که با روی کار آمدن جو بایدن فضای جدیدی برای مذاکره بین ایران و آمریکا باز خواهد شد، برای همین آن‌ها نمی‌خواهند در این شرایط به حاشیه رانده شوند.

وی ابراز کرد: اروپایی‌ها با طرح مواضع غیر منطقی و به دور از واقعیت تلاش دارند تا همچنان مدعی اصلی در برجام بمانند تا در مذاکرات احتمالی بین ایران و آمریکا درباره برجام دست خالی نباشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها طرف اروپایی را زیر فشار قرار داده به طوری که ایران نه تنها از مواضعش عقب نشینی نکرده بلکه با این قانون جدید، یک گام رو به جلو آمده و در موضع مطالبه‌گری قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: فشار ناشی از تصویب قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها باعث شده تا اروپا به رفتار‌های ضد و نفیض و اظهارات غیر منطقی روی بیاورد.

رحیمی جهان آبادی یادآور شد: اگر طرف‌های غربی قصد احیای برجام را دارند، باید با لغو تحریم‌های نفتی، بانکی و فشار علیه ایران صداقت خود را نشان دهند و همانطور که در قانون مجلس آمده کشورمان آمادگی بازگشت به اجرای تعهدات برجامی خود بعد از ارزیابی اقدامات آن‌ها را خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار