ظریف:

آمریکا در دوره «اوباما» هم به تعهدات خود در برجام عمل نکرد

وزیر امور خارجه گفت: تهران بر خلاف واشنگتن به تعهداتش در توافقنامه هسته‌ای پایبند است؛ اما واشنگتن حتی در دوره «باراک اوباما» هم به تعهداتش عمل نکرد.
کد خبر: ۴۳۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ - 26January 2021

ظریف: آمریکا در دوره «اوباما» هم به تعهدات خود در برجام عمل نکردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، در یک نشست خبری مشترک با همتای روسی خود، اظهار داشت: آن‌چه که تاکنون از دولت جدید آمریکا شنیده‌ایم، بیشتر در حد صحبت و اعلام مواضع بوده است و همان‌طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم، ما به عمل پاسخ می‌دهیم. 

وی روابط ایران و روسیه را یک رابطه اصیل دانست و گفت: نوع روابط موجود بین دو کشور ایران و روسیه، واکنش به روابط ما با دیگران نیست.

ظریف با بیان اینکه ایران و روسیه به‌عنوان دو کشور همسایه، دارای دیدگاه‌های مشترک در سطح بین‌المللی هستند، خاطرنشان کرد: ایران و روسیه در حوزه منطقه‌ای برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه به‌صورت مشترک همکاری کردند، دیدگاه‌های دو کشور در ارتباط با حل و فصل بحران‌های سوریه، یمن، قفقاز و افغانستان بسیار نزدیک به هم است و از نزدیک با هم همکاری دارند. 

وی ادامه داد: سابقه روابط ایران و روسیه از سابقه کل حیات آمریکا بیشتر است و رابطه تهران و مسکو وابسته به روابط با کسی نیست.

ظریف افزود: تهران بر خلاف واشنگتن به تعهداتش در توافقنامه هسته‌ای پایبند است؛ اما واشنگتن حتی در دوره «باراک اوباما» هم به تعهداتش عمل نکرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: روابط دوجانبه بین ایران و روسیه پیشرفت خوبی دارد. به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای پایان دادن به مشکلات در منطقه ما، درود می‌فرستم.

ظریف خاطرنشان کرد: فرآیند قانونی در سوریه باید ادامه پیدا کند و کمک‌ها به این کشور ارسال شود. به ادامه همکاری برای حل بحران انسانی در یمن امیدواریم. باید در یمن آتش‌بس اعلام و خونریزی‌ها در این کشور متوقف شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار